معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات ثبت شده پیرامون دهک‌بندی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

اعلام نتایج اعتراض به "دهک‌بندی خانوار" طی یکی دو هفته‌ آینده

به گزارش قدس آنلاین، داریوش ابوحمزه با بیان اینکه هرتعداد اعتراض ثبت شده باشد مبلغ یارانه در اردیبهشت ماه طی دو مرحله برایشان واریز شده است؛ درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات ثبت شده پیرامون دهک‌بندی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: اگر از طریق سازمان هدفمندی، خانوارشان را تفکیک کرده باشند، اطلاعات خانوار جدید بررسی می‌شود و اگر تفکیک نکرده باشند و به برخی آیتم‌ها اعتراض داشته باشند، همان موارد دوباره بر اساس آخرین اطلاعات بررسی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نتایج همه اعتراضات یک جا و احتمالا تا پایان ماه خرداد اعلام می‌شود. اطلاعات در حال به‌روز رسانی‌های لازم است.

ابوحمزه درباره زمان عملیاتی شدن امکان جدید ارسال پیامک به معترضان  برای مشاهده شناسنامه اقتصادی‌شان که پیش از این از سوی وزیر رفاه اعلام شده بود نیز اظهار کرد: این امکان هنوز فعال نشده و در دست بررسی است. بر این اساس اطلاعات اقتصادی خانوار به صورت دقیق‌تری قابل مشاهده است. سعی می‌کنیم در مدت کوتاهی این امکان را ایجاد کنیم تا ثبت اعتراض در موارد خاص راحت‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اطلاعات مربوط به "ملک" جزو معیارهای موجود دهک‌بندی نیست و چه زمانی این اطلاعات وارد پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان می‌شود؟ گفت: اطلاعات املاک ناقص است و باعث بی عدالتی می‌شد به همین علت ملک را به صورت کلی مبنا قرار ندادیم اما در حال پیگیری از نهادهای مربوط هستیم تا بتوانیم اطلاعات املاک را نیز اضافه کنیم و  به محض اینکه افزوده شود اطلاعات املاک را هم مبنای دهک‌بندی قرار می‌دهیم. ولی فعلا اطلاعات مربوط به املاک ناقص است و نمی‌توان آن را اعمال کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.