شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در جلسه داوری آثار ارسالی به نخستین «آموزواره فصلی حرکت» گفت: خاطره نویسی یک هنر است که بچه‌های ما آن را یاد نگرفته اند.

بچه‌های ما خاطره‌نویسی را یاد نگرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان، در جلسه داوری آثار ارسالی کودکان و نوجوان به نخستین «آموزواره فصلی حرکت» با اشاره به ۵۶۵ خاطره نوشته شده در این رقابت گفت: خاطره‌نویسی یک هنر و حداقل یک فن است که بچه‌های ما آن را یاد نگرفته‌اند.

وی افزود: بچه‌های ما کتاب هم کم خوانده‌اند؛ دیکته‌هایشان هم خراب است؛ کرونازده هم هستند؛ اما همه این عوامل منفی را که جمع کنیم می‌بینیم این نوشته‌ها را باید حلوا حلوا کرد.

جمال‌الدین اکرمی، نویسنده، مترجم و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز که داوری نهایی نقاشی‌های ارسالی به «نخستین آموزواره فصلی حرکت» را بر عهده داشت، با تأکید بر اهداف این برنامه آموزشی درباره آثار دانش‌آموزان در خصوص موضوع‌های ترافیکی گفت: هدف از این رقابت‌ها یادگیری مفاهیم آموزشی از طریق نقاشی، قصه، نمایش، ترانه کودکانه و از این قبیل محتواهاست است و بخش قابل توجهی از آموزه‌های شهروندی و ترافیکی نیز به خانواده‌ها مربوط است؛ چرا که اگر آموزش به کودک انجام شود اما پدر و مادر آن را رعایت نکنند، چندان اثربخش نخواهد بود.

زهره مسکنی، مدیر اداره آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول طرح «آموزواره فصلی حرکت» با اشاره به این موضوع که آموزواره رقابتی «حرکت» در سال، طی چهار دوره حرکت بهاری، حرکت تابستانی، حرکت پاییزی و حرکت زمستانی انجام می‌شود، گفت: نقاشی، عکس، خاطره و فیلم یک‌دقیقه‌ای بخش‌های مختلف آموزواره بهاری حرکت بود و «یک سفر بی‌خطر درون‌شهری»؛ «از آموزگار ترافیک یاد گرفتم که …» و «موضوع ویژه فصل: شکوفه‌ها در ترافیک» محورهای این آموزواره در فصل بهار به شمار می‌رفت.

این نویسنده و شاعر در پایان افزود: ۵۲۲۹ شهروند که اکثریت آنان کودک و نوجوان بودند، از سراسر تهران با ارسال اثر در این طرح آموزشی شرکت کردند و ۴۲۴۶ نقاشی، ۵۶۵ خاطره، ۳۰۷ عکس و ۱۱۱ فیلم یک‌دقیقه‌ای حاصل آموزواره فصل بهار حرکت است که شنبه ۲۱ خرداد همزمان با ولادت باسعادت امام هشتم (ع) در شهرک آموزش ترافیک منطقه ۵ از ۲۲ برگزیده کودک و نوجوان این فعالیت آموزشی همگانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.