به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، طی آئینی از کتاب «خادم تراز» در رواق کتاب حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

کتاب «خادم تراز» در حرم مطهر رضوی رونمایی شد

به گزارش قدس انلاین، این مراسم با حضور علی پایاب نویسنده اثر، دکتر احد فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و جمعی از زائران کتاب دوست در رواق کتاب حرم مطهر رضوی واقع در صحن قدس برگزار شد.
احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم ابراز کرد: یکی از مباحثی که ما در تولید علم و انتشار آثار به آن توجه داریم زیارت متعالی است، به همین منظور اتاق فکری تشکیل شده و به دنبال تحلیل زیارت متعالی و تبیین تفاوت آن با زیارت متعارف هستیم.  
وی افزود: در این اتاق فکر فرآیند تحقق زیارت و عوامل درونی و بیرونی آن را بررسی می‌کنیم و از آنجایی که زیارت متعالی وابسته به عوامل مختلفی است باید مبانی آن استخراج شود.
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: کتاب «خادم تراز» با رویکرد روایی در خصوص زیارت متعالی توسط این بنیاد به چاپ رسیده و از جمله آثاری است که به رفتار و اخلاق یک خادم که به زیارت متعالی کمک خواهد کرد پرداخته است.

 

تبیین چهل شایستگی خادم امام رضا(ع) 
علی پایاب نویسنده کتاب «خادم تراز» نیز در ادامه این مراسم ابراز کرد: توجه به نیازهای معنوی و فرهنگی خادمان که جزء اصلی‌ترین سرمایه‌های انسانی این آستان مقدس هستند از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه است، بنا به فرموده مقام معظم رهبری «یکی از بزرگترین وظایف همین است که خادم علی بن موسی الرضا(ع) باید از لحاظ عمل، هیات و حیات اسلامی و از جهت برخوردهای گوناگون با مردم مظهر اخلاق این حضرت باشد.»
پایاب افزود: نوشتار حاضر با تبیین چهل شایستگی خادم امام رضا(ع) در ۸ فصل کوشیده است خادمان بارگاه ملکوتی را در معرفت‌افزایی هر چه بیشتر و آراسته شدن به این شایستگی‌ها به مقام خادم تراز اهل بیت (ع) رهنمون سازد.
این نویسنده ادامه داد: کتاب «خادم تراز» با توجه به منابع دست اول دینی یعنی آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) و استفاده از منویات امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی و همچنین تولیت‌های آستان قدس رضوی، شایستگی‌های لازم برای خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جمع‌آوری شده است.
پایاب ادامه داد: شایستگی‌هایی همچون ضرورت آشنایی خادم با مقام و جایگاه اهل بیت(ع) اهمیت خدمت و مقام خادم، آثار و برکات، موانع و آسیب‌های خدمت، ادب و تواضع، سعه صدر، خوش اخلاقی و مهربانی، صداقت و امانتداری، عفت و حیا، اخلاص، تلاش حداکثری، شکرگزاری، طهارت ظاهری و باطنی، ارتباط موثر، آشنایی با پدافند غیر عامل، شبهات زیارت و... از موضوعاتی است که در فصول هشت‌گانه این اثر به آن اشاره شده است.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.