مدیر موسسه تربیت اسلامی سنگال و معاون بین‌الملل خلیفه فعلی فرقه مریدیه سنگال از بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

بازدید مدیر موسسه تربیت اسلامی سنگال از بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شیخ نالوح؛ مدیر موسسه تربیت اسلامی سنگال و معاون بین الملل خلیفه فعلی فرقه مریدیه سنگال ضمن بازدید از بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و آشنایی با فعالیت‌های علمی و پژوهشی آن، با اعضاء گروه ادیان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رمضانعلی ایزانلو؛ مدیر گروه ادیان بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی ضمن به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های پژوهشی و آثار انتشار یافته این گروه پرداخت. در ادامه نیز مدیر موسسه تربیت اسلامی سنگال، به فعالیت‌های پژوهشی خود مانند ترجمه قرآن و  نهج البلاغه و رساله حقوق امام سجاد(ع) به زبان ولوفی که از زبانهای بومی سنگال است، اشاره کرد.

وی ضمن ابراز آمادگی برای تعاملات هر چه بیشتر میان پژوهشگران شهر مشهد با شهر طوبی از شهرهای مذهبی سنگال گقت: آرامگاه بنیانگذار فرقه مریدیه سنگال، شیخ احمدوبامبا از مبارزان علیه نظام استعمار فرانسه که دو بار از سوی دولت فرانسه تبعید شد، در شهر طوبی قرار دارد.

شیخ نالوح ادامه داد: شیخ منتقا امباکی، خلیفه فعلی طریقت مریدیه سنگال، به اهل البیت(ع) و انقلاب اسلامی علاقمند است  و چند نفر از فرزندان وی در جامعه المصطفی ایران مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین در پایان این دیدار آمادگی خود را برای ترجمه آثار شیعی به زبان محلی سنگال اعلام کرد و علاقمند به بهره گیری از تجارب آستان قدس رضوی در مدیریت حرم مطهر رضوی برای اداره و مدیریت آرامگاه بنیانگذار فرقه مریدیه سنگال، شیخ احمدو بامبا بود.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.