حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی از حمایت همه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه از مواکب برای هرچه بهتر برگزار شدن ایام اربعین خبر داد.

پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه از موکب داران اربعین/ حضور ۱۰ کمیته در قرارگاه سامرا

به گزارش قدس آنلاین، اولین هم اندیشی کمیته مواکب اربعین سامرا و بلد صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین، سردار شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمعی از روسای سازمان اوقاف و امور خیریه سراسر کشور و روسای مواکب اربعین به میزبانی سازمان اوقاف در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این دیدار پس از استماع نقطه نظرات برخی از موکب داران ایام اربعین در شهر سامرا و بلد، با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دروازه ورودی به بهشت است برای همین که توفیق خدمتگزاری به زائرین حرم مطهر حضرت عبدالله الحسین علیه السلام هستیم افتخار می کنیم اظهار داشت:  امسال با توجه به کاهش ابتلا به کرونا اتفاقات خوبی خواهد افتاد اما باید متوجه شویم که آیا کشور عراق برای ورود زائرین به کشورشان محدودیت هایی قرار می دهد یا خیر برای همین از دوستان تقاضا می کند این موضوع را زودتر پیگیری کرده و اعلام نهایی کند.

وی با اشاره به حضور مواکب در سامرا و بلد باز شدن مرز خسروی و قصرشیرین را لازم و ضروری خواند و گفت: اگر این مرز باز شود هزینه های سفر بسیار پایین می آید برای همین اصرار داریم که مرز خسروی باز شود که این امر علاوه بر جلوگیری از اسراف باعث پراکندگی و عدم تجمع در یک مرز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از حمایت همه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه برای اربعین خبر داد و گفت: بزرگواران باید زائر را از منزل به منزل ببینند و نباید زائر را از منزل به کربلا ببینم چرا که بعضاً در مسیر برگشت برخی از زوار به مشکل برمی خورند همچنان که واجب است مواکبی در داخل کشور هم پذیرای زائران باشد.

وی در پایان تاکید کرد که سازمان اوقاف بر حسب وظیفه ذاتی خود در این امر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد نکرد و بیش از گذشته در خدمت زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین است.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین ضمن تقدیر و تشکر از سازمان اوقاف برای میزبانی این جلسه، با بیان اینکه تمام اعضای این جلسه برای رونق‌بخشی به سامرا و بلد زحمات بسزایی کشیده اند، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی در پاراف نامه‌ای در زمینه رونق بخشی برای زیارت اماکن متبرکه سامرا نوشته بودند که  در یک برنامه ۵ ساله تعداد زائران سامرا به ۳ میلیون نفر برسد الحمدلله این امر با حمایت‌های شما تحقق پیدا کرد.

وی از سفر ۹۸ درصد زائران عتبات عالیات به سامرا خبر داد و گفت: خیلی از افراد به حال شما غبطه می خورند و دوست دارند که مثل شما خادم زائرین امام حسین علیه السلام باشند برای همین امیدوارم قدر این موهبت الهی را بدانید.

فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین با اشاره به لزوم پیش بینی های جدی برای برگزاری هرچه بهتر ایام اربعین، از حضور ۱۰ کمیته در قرارگاه سامرا در ایام اربعین خبر داد و گفت: حضور مواکب و زائر  ایرانی در ایام اربعین در سامرا ضمن ایجاد امنیت پایدار باعث بالا رفتن صادرات اجناس ایرانی به عراق نیز شده است.

شریعتی با بیان اینکه با توجه به کاهش بیماری کرونا در کشور حضور زائران بیشتر ایران در عراق شاهد خواهیم بود ابراز کرد با توجه به  افزایش چشمگیر زائران در سال جاری و فصل گرما باید در این جلسه در خصوص پیش بینی های مورد نظر تبادل نظر انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.