سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: از سه شنبه هفته گذشته تا دیروز مجموعا برق ۱۰۳ اداره و بانک‌ پر مصرف در خراسان رضوی قطع شده است.

برق ۱۰۳ اداره و سازمان دولتی در خراسان رضوی قطع شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین حشمتی در رابطه با وضعیت قطعی برق ادارات استان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از بندهای مصوبه هیات وزیران به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ این است که ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری کاهش مصرف داشته باشند.

وی ادامه داد: تغییری که طی سال جاری نسبت به سال گذشته وجود داشته این است که هیات دولت به اتفاق وزارتخانه‌های ذی‌نفع تصویب‌نامه داده است و در بندهایی ذیل این تصویب‌نامه آورده است که محدودیت‌ها در حوزه برق کاهش پیدا کند. دولت نیز در این مسئله خود را پیشگام قرار داده است و در بند اول ادارات دولتی موظف به کاهش مصرف برق شده‌اند. این تصویب‌نامه از هفته گذشته در سراسر گذشته به اجرا درآمده است. با توجه به اینکه ادارات دولتی و بانک‌ها  مجهز به کنتور هوشمند هستند در صورت عدم رعایت مصرف برقشان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاری ادارات در سطح خوبی قرار دارد و برای اینکه برق این ادارات قطع نشود، مصرف خود را کنترل کرده و کاهش داده‌اند، بیان کرد: در پی اجرای مصوبه هیات وزیران از سه‌شنبه هفته گذشته در خراسان رضوی به طور کلی تا دیروز مجموعا برق ۱۰۳ اداره و بانک‌ پر مصرف در خراسان رضوی قطع شده است.

حشمتی خاطرنشان کرد: کل ادارات موجود در استان ۵۳۰ مورد هستند. بالاترین تعداد قطعی برق در یک روز ۴۰ مورد بوده است که چهارشنبه هفته قبل رخ داده است. در دو سه روز اخیر قطعی برق ادارات به شدت کاهش پیدا کرده است و به ۱۰ مورد هم نرسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.