مدیرعامل راه آهن گفت: قردادی که برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران بسته شده ۵۷ میلیارد یوآن است که حدود ۱.۷ میلیارد یوان در هفت ماه اخیر برای این پروژه هزینه شده است.

مبلغ قرارداد پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران ۵۷میلیارد یوآن است

به گزارش قدس آنلاین، سید میعاد صالحی ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، با بیان اینکه موضع و اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت هایتک و تکنولوژی‌های بالا است، اظهار داشت: این موضوع یکی از این مصادیق راه اهن پرسرعت است. البته این نسل اول است و در دنیا نسل دوم و سوم پیاده شده است.

وی افزود: اینکه یک پروژه در حوزه فناوری نزدیک به ۱۵ سال طول کشیده است نیاز به آسیب شناسی دارد و البته در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این امر شده و از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۷ میلیارد یوآن (واحد پول چین) مربوط به هفت ماه اخیر است و این نشان از توجه دولت سیزدهم است.

مدیرعامل راه آهن گفت: آنچه مهم است اینکه مجموعه دولت به این پروژه توجه کنند. اصل پروژه تهران- قم- اصفهان است و لازم است در کل این پروژه به طور کامل منابع آن دیده شود. آنچه من می دانم این است که دولت تصمیم بگیرد این پروژه به صورت کامل اجرا شود و خواهش دارم با توجه به عزم جدی وزیر و وزارتخانه به این پروژه توجه شود.

صالحی با بیان اینکه نیاز به یک تصمیم جدی برای پروژه قطار تهران- قم- اصفهان داریم، ابراز داشت: بخشی از کار پروژه را از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم استفاده کنیم. اگر این راه آهن پرسرعت را بتوانیم اجرا کنیم می‌توانیم سایر خطوط قطار پرسرعت را هم اجرا کنیم و اگر به توقف برسیم به بن بست خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.