سرپرست فرمانداری درگز گفت: نصب کارتخوانهای هوشمند در نانوایی‌های درگز با هدف رساندن یارانه آرد به مصرف‌کنندگان واقعی آغاز شد.

نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌های درگز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد کرمی  افزود: دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاههای کارتخوان در نانوایی‌ها به مصرف‌کنندگان واقعی برساند، بنابراین قیمت آرد در زنجیره توزیع گندم تا تولید نان، آزاد می‌شود اما نان گران نمی‌شود و مردم نان را از طریق کارتخوانها با قیمت یارانه‌ای خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی اندیشیده شده بیان کرد: با این طرح هم جلوی قاچاق آرد گرفته می‌شود و هم مردم با گرانی نان مواجه نمی‌شوند.
سرپرست فرمانداری درگز گفت: در اجرای این طرح محدودیتی در تعداد فروش نان نداریم اما فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود، در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

کرمی با بیان اینکه به هیچ وجه موضوع سهمیه‌بندی و یا محدود کردن خرید نان برای مردم وجود ندارد، افزود: طی امروز و فردا همه ۹۹ نانوایی شهرستان درگز شامل ۳۶ نانوایی روستایی و ۶۳ خبازی شهری مجهز به دستگاههای هوشمند پز خواهند شد و تا ۲ ماه آینده فروش در قالب این طرح به شکل کامل انجام می‌شود.

وی مصرف آرد در شهرستان درگز را ۸۰۰ تن در ماه عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که ۳۰ درصد از آرد یارانه‌ای تزریق شده در مسیر توزیع از چرخه خارج می‌شود و هدف از اجرای این طرح تنها پیشگیری از این اتفاق است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.