۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 804602

سخنگوی صنعت آب اطهار داشت: ۳۰۰ شهر در تنش آبی هستند و برای عبور از این شرایط دو جبهه کاری تعریف شده که یک بخش برای شهرهای دارای تنش برنامه مدون نوشته شده و اکنون نگرانی ما بیشتر در حوزه کلانشهرها و مراکز استانی است.

۳۰۰ شهر در تنش آبی به سر می‌برند

به گزارش قدس آنلاین، فیروز قاسم زاده با بیان اینکه مسئله آب محوری ترین مسئله در تمام کشورها است، اظهار کرد: موضوع بحران آب فقط مختص خاورمیانه نیست در داخل کشورها هم اختلافاتی بر سر آب در اقوام در حال رخ دادن است.

وی افزود: در حال حاضر وزارت نیرو شرایط حساس‌ و شکننده‌ای را سپری می‌کند؛ باوجود اینکه دو سال اخیر تبعات خشکسالی بیشتر مشهود شده؛ اما حدود ۱۴ سال است که کشور در خشکسالی به‌سر می‌برد و همچنان با تغییر اقلیم و محدودیت منابع آب مواجهیم.

سخنگوی صنعت آب در ادامه درباره تعداد شهرهای دارای تنش ابراز کرد: ۳۰۰ شهر در تنش آبی هستند و برای عبور از این شرایط دو جبهه کاری تعریف شده که یک بخش برای شهرهای دارای تنش برنامه مدون نوشته شده و اکنون نگرانی ما بیشتر در حوزه کلانشهرها و مراکز استانی است.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچگونه برنامه جیره بندی را نخواهیم داشت، به برنامه کاهش تنش در بخش آب روستایی اشاره و تصریح کرد: برای این موضوع تیم جهاد آبرسانی تشکیل شده و هدف این بوده که روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد ۱۵ هزار روستا را شامل می‌شود به شبکه آب پایدار مجهز شوند که طی مدت تشکیل این تیم ۸ درصد پیشرفت داشته است.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.