علی پروین و برخی دیگر از پیشکسوتان فوتبال ایران پیشنهادهایی برای آماده‌سازی تیم ملی ارائه می‌دهند که با فوتبال روز دنیا همخوانی ندارد.

نسخه‌های دهه شصتی پروین و رفقا برای نجات تیم ملی

به گزارش قدس آنلاین، هر چه زمان آغاز جام‌جهانی قطر نزدیک‌تر می‌شود نگرانی‌ها در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی فوتبال هم افزایش پیدا می‌کند. این نگرانی‌ها پس از شکست مقابل تیم دوم الجزایر بیشتر شد و بسیاری از منتقدان معتقدند که تیم ملی با چنین شرایطی در جام‌جهانی باید به دنبال کمتر گل خوردن باشد و شانسی برای صعود از گروهش ندارد. همین موضوع ادامه سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی را با اما و اگرهایی روبه‌رو کرده است.

با بازگشت تیم ملی از اردوی قطر حرف‌ و حدیث‌هایی در خصوص احتمال برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری این تیم مطرح شد و صحبت‌های میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال این شائبه‌ها را بیشتر کرد. وی در واکنش به احتمال برکناری اسکوچیچ گفت: «نه تنها من بلکه هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند منافع ملی را ارزشمندتر از منافع فردی می‌داند.» هر چند وی شایعه مذاکره با کی‌روش را رد کرد؛ اما قطعا تغییر سرمربی آن هم در فاصله ۶ ماه مانده تا جام‌جهانی نمی‌تواند راهکار منطقی و عقلانی قلمداد شود.

برای موفقیت در یک تورنمنت مهم بهترین مربیان دنیا هم به ماه‌ها زمان نیاز دارند. اگر در دوره پیشین جام‌جهانی، تیم ملی توانست ۴ امتیاز کسب کند تنها به این خاطر بود که کی‌روش فرصت کافی داشته تا تفکراتش را در این تیم پیاده کند. ضمن اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل تیم ملی، نبود حریفان قدرتمند برای انجام بازی‌های تدارکاتی است. مشکلی که به واسطه بدعهدی کانادایی‌ها و البته بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال به وجود آمد و باعث شد تیم ملی تا به امروز تنها یک بازی تدارکاتی که آن هم مقابل تیم دوم الجزایر بود برگزار کند.

این روزها هر کدام از پیشکسوتان برای نجات تیم ملی فوتبال راهکار و پیشنهادی ارائه می‌دهد. عجیب‌ترین این راهکارها به پیشنهادهای علی پروین و جلال چراغپور بازمی‌گردد. این مربیان سابق در مصاحبه‌های خود پیشنهادهایی برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ارائه داده‌اند که نه منطقی هستند و نه با فوتبال روز دنیا همخوانی دارند. علی‌پروین عنوان می‌کند که به خاطر تیم ملی، لیگ را تعطیل کنید. نظیر چنین پیشنهادی را در دهه شصت و هفتاد فوتبال کشور می شد دید. مثل همان دورانی که پرسپولیس به بهانه تیم ملی از لیگ کنار کشید. عجیب اینکه پروین به این نکته توجه نکرده که شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل داده‌اند و تعطیلی لیگ هم فایده‌ای برای تیم ملی نخواهد داشت.

جلال چراغپور هم پیشنهادی ارائه کرده که دست کمی از پیشنهاد علی پروین ندارد. وی اعتقاد دارد تیم ملی فوتبال باید در یک تورنمنت چند جانبه داخلی با تیم‌های لیگ برتری استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد بازی کند. در زمان سرمربیگری مایلی‌کهن در تیم ملی، این تیم به مصاف تیم‌هایی همچون سایپا و پاس می‌رفت و همان زمان هم این مسئله عقلانی به نظر نمی رسید.

اینگونه پیشنهادات در شرایطی ارائه شد که پروین و سایر پیشکسوتان از سرمایه‌های فوتبال کشور هستند؛ اما باید بپذیرند فوتبال با تغییرات زیادی همراه بوده و دیگر نمی‌توان با تفکرات ۴۰ سال پیش برای آن تصمیم‌گیری کرد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.