قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه بیست و یکم جون ۲۰۲۲ (سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به استفاده از ورزش بیسبال برای دانش آموزان شهر اووالد ایالت تگزاس اختصاص داده است، جایی که تلاش می شود دانش اموزان ضربه خورده از حادثه مرگبار تیراندازی اخیر بتوانند روحیه از دست رفته خود را با ورزش بازیابی کنند. این روزنامه همچنین از بالا رفتن میزان مبتلایان به کرونا در چند وقت اخیر در آمریکا خبر می دهد، اما تاکید می کند میزان مرگ و میر کاهش داشته چون بدن بسیاری از مردم این کشور در دو سال گذشته به شکل های مختلف در مقابل این ویروس مقاوم شده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی به شکست حزب امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی اخیر می پردازد. در حالی که نزدیکان امانوئل ماکرون در این انتخابات شکست خوردند و راست گرایان به رهبری مارین لوپن که حزب او و دیگر راست گرایان بیشترین کرسی پارلمان را تصاحب کردند، روزنامه لیبراسیون معتقد است که شرایط فرانسه وارد دوران عجیب و غریبی از لحاظ سیاسی شده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به ادامه اعتصاب گسترده در شبکه ریلی انگلستان اختصاص داده است. این اعتصابات که راه آهن و متروی شهرهای این کشور را شامل می شود، بسیاری از فعالان اقتصادی را نگران کرده که اقتصاد متزلزل این کشور دچار ضربه سنگین دیگری شده است. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای این انتقاد را مطرح می کند که چرا صحبت کردن در مورد مساله ضرر و زیان های اقتصادی که انگلیس از زمان خروج از اتحادیه اروپا متحمل شده، به شکل تابو در این کشور در آمده است؟

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه در گزارشی به ادامه بحران میان دو کشور لیتوانی و روسیه پرداخته است. در حالی که شهر کالینینگراد در روسیه اتکای زیادی به کشور همسایه خود یعنی لیتوانی دارد، اما این کشور تمامی راه های صادراتی و وارداتی خود از جمله راه های زمینی را بر این شهر بسته، اتفاقی که منجر به خشم مقامات روس شده است. کمرسانت همچنین از تصمیم دولت روسیه به پرداخت ۶.۵ میلیون روبل به هر یک از خانواده هایی که سرپرست خود را در حمله اخیر اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در دریای سیاه از دست داده اند خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی از هم پاشیدن دولت این رژیم را مورد بررسی قرار می دهد.. این روزنامه می گوید با تصمیماتی که در کابینه این رژیم گرفته شده، بنت کنار گذاشته خواهد شد، در آینده ای نزدیک انتخابات جدیدی برگزار می شود و تا آن زمان یائیر لاپید وزیر امور خارجه کنونی به عنوان نخست وزیر به فعالیت ادامه خواهد داد. جروزالم پست همچنین از امکان تشکیل ائتلافی نظامی برای دفاع هوایی در منطقه زیر نظر آمریکا خبر می دهد و تاکید می کند ممکن است برای شرکت مشترک در این ائتلاف، رژیم صهیونیستی و عربستان به مرحله عادی سازی روابط برسند.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به انجام موفقیت آمیز آزمایش موشک های بالستیک این کشور اشاره می کند. این روزنامه می گوید این آزمایش در میان تهدیدات خارجی برای امر دفاعی انجام شده و با وجود درصد موفقیت بالا و قابل اتکا بودن اما آزمایش های دیگری نیز توسط چین انجام خواهد گرفت. گلوبال تایمز همچنین از افتتاح خط جدید قطار سریع السیر مسیر پکن به گوانگژو خبر می دهد و تاکید می کند در قسمت شهر ووهان سرعت این قطار تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. 

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.