فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ضروری است شاخصه های رفتاری و علمی شهید چمران الگوی همه اساتید دانشگاه ها قرار گیرد.

شاخصه‌های شهید چمران بهترین الگو برای اساتید دانشگاه است

به گزارش قدس آنلاین، سردار علی ملک‌شاهکویی در مراسم روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار کرد: امروز یکی از ارکان جهاد تبیین در دانشگاه ها معرفی ویژگی های شهید چمران به اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه عشق به وطن و تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی موجب می‌شود شهید چمران با پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ۲۳ سال دوری از وطن، زندگی در رفاه را کنار بگذارد و به کشور بازگردد، بیان کرد: با وجود آنکه شهید چمران عرفان نظری نخوانده بود اما حقیقتا یک عارف دانشمند بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه شهید چمران با آغاز جنگ تحمیلی به یک چریک شجاع در صحنه مبارزه مستقیم با ارتش بعث تبدیل شده بود، تصریح کرد: شهید چمران پایه گذار جنگ های نامنظم و چریکی در دفاع مقدس بود.

ملک‌شاهکویی با بیان اینکه شهید چمران توانست با ساماندهی جنگ‌های چریکی ضربات سنگینی به دشمن متجاوز بزند، یادآور شد: برای برخورداری از جامعه اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشیم که “دانشگاه مبدا همه تحول هاست “ و برای تحقق این مسئله ضروری است شاخصه های رفتاری و علمی شهید چمران الگوی همه اساتید دانشگاه های ما قرار گیرد.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در گلستان در این مراسم اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرمودند جنگ تمام‌شدنی نیست مگر آنکه دشمن کاری کند که دست از دین برداریم، امروز جنگ در فضای مجازی و عرصه های علنی و دانشگاه ها است.

علی سلیمان‌دوست افزود: منظور از موضوع همایش اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری صرفا جنگ‌ نظامی نیست چراکه دشمن در بخش های مختلف بیولوژیک، اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره وارد شده است.

وی شناسایی، تشریح و تبیین اندیشه ها، تبدیل اندیشه ها به الگو و گفتمان و کاربردی کردن و پیاده سازی اندیشه ها در جامعه را از اهداف همایش بین المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در گلستان برشمرد و تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است و این مهم بدون جامعه سازی و دولت سازی محقق نمی شود.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در گلستان با بیان اینکه در عرصه دفاعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی منویات رهبر معظم انقلاب موجود است و گاهی اوقات تبدیل به بیانیه و سند راهبردی شده است، بر لزوم برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با خروجی علمی، متقن و حساب شده تاکید کرد.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.