آیین رونمایی از دو اثر با عناوین «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن ناکامی» برگزار شد و علی لاریجانی در آن گفت: در کتاب آقای بردمن، بیشتر از اطلاعات موساد استفاده شده که حرف‌های دروغ را با اندکی راست تلفیق کرده و به مخاطب می‌دهند.

رونمایی از دو کتاب با حضور علی لاریجانی

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی از دو اثر با عنوان‌های «نبرد مخفی علیه ایران» و «نیم قرن ناکامی» با حضور علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص نظام، علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی، سید عباس صالحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و وزیر سابق ارشاد صبح امروز چهارشنبه اول تیرماه برگزار شد.

کتابی که فصلی جدیدی در تاریخ نشر علوم انسانی است

در ابتدای این برنامه مختارپور طی سخنانی درباره اهمیت این برنامه گفت: انتشار این کتاب فصل جدیدی در تاریخ نشر علوم انسانی رقم زد، زیرا تا پیش از این نقدها، بیشتر در قالب پاورقی نگارش می‌شد اما آقای سلیمی نمین در یک کتاب، کتاب دیگری را نقد کرد و به شبهاتش پاسخ داد.

مختار پور با بیان اینکه کتاب توسط فردی وابسته به دشمن قسم خورده ما نگارش شده گفت: کتاب آقای سلیمی نمین اتفاق مبارکی بود و امیدوارم امثال آن را بیشتر شاهد باشیم.

کتابی که راست و دروغ را تلفیق کرده و به خورد مخاطب می‌دهد

در ادامه علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی طی سخنانی این آثار را از کارهای مهم و قابل توجه دانست و گفت: متن کتاب آقای سلیمی نمین را تا حد زیادی مطالعه کردم، نویسنده یعنی آقای بردمن از افراد ارشد نظامی و امنیتی محسوب می‌شود که در این کتاب چهره دیگری از خود به نمایش گذاشته است که برایش مضر است، البته حتماً هدفی داشته است.

وی با بیان اینکه در کتاب آقای بردمن مستندات بسیار کم و بیشتر داستان‌سرایی است، گفت: در کتاب بیشتر مطالب دروغ و غیرقابل قبول استفاده شده و حتی نویسنده کلمات توهین آمیز به‌کار برده است.

لاریجانی ادامه داد: در این کتاب بیشتر از اطلاعات و داده‌های موساد استفاده شده، البته راهبرد سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این است که داده‌ها را هدایت می‌کنند تا روی مخاطب اثر بیشتری بگذارند. این روشی است که حرف‌های دروغ را با اندکی راست تلفیق کرده و به جای واقعیت به خورد مخاطب می‌دهند.

رئیس سابق مجلس با اشاره به خصوصیات حاکمان از منظر ابن سینا گفت: در مدینه فاضله جمعی از نخبگان مسئولیت قانون‌گذاری را برعهده می‌گیرند که باید اهل خطابه باشند و قانون را تبیین کنند و به آداب و سنت‌های جامعه آگاه باشند و اینکه مطابق نیازهای جامعه قوانین را وضع کنند.

لاریجانی ادامه داد: ابن سینا راهکارهایی هم ارائه کرده و می‌گوید: قانون‌گذاری باید براساس ارزیابی نیازهای جامعه و روش‌های دیگر جوامع موفق و همچنین از طریق بررسی نقد و نظرات دشمنان انجام شود. حال اگر ما براساس این روش صاحب اثر شویم برای امروز و فردای ما مفید است.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کتاب دشمنی اساسی با اسلام و ایران دارد، گفت: در جای جای کتاب مطالب کذب و دروغ دیده می‌شود که آقای سلیمی نمین به خوبی به همه آنها پاسخ داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.