وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سقف هزینه ها و پرداخت به نیروهای متخصص در مناطق محروم برداشته شد و هر چقدر کار کنند، پرداختی آن ها به آن ها تعلق خواهد گرفت.

خدمات ویژه بیمه‌ای به مادران باردار ارائه می شود/ افزایش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی در سفر به شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: در گذشته برای پرداختی ها سقفی وجود داشت و میزان پرداختی محدود می شد و اما این امر برای مناطق محروم برداشته شده که سبب خواهد شد تا پزشکان متخصص برای فعالیت در مناطق محروم، بیایند.

وی افزود: برای مناطق محروم بسته های جدیدی تعریف شده است که بتوانیم حضور نیروهای متخصص بیشتری را در این مکان ها داشته باشیم.

دکتر عین اللهی در ادامه در ارتباط با برنامه وزارت بهداشت در خصوص اساس نامه بیمه های پایه نیز بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده آن است که امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد سه دهک پایین را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته نیز ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و تصور ما بر این است افراد خیلی زیادی باقی نمانده باشند که تحت پوشش بیمه قرار نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای اولین بار در کشور بیمه همگانی اجرا خواهد شد.

وی به مسئله جوان سازی جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: در همین راستا خدمات ویژه بیمه ای به مادران باردار ارائه می شود، حتی اگر خانواده‌ای دارای تمکن مالی باشد نیز در صورت بارداری، مادر و کودک تا ۵ سالگی از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور با آن مواجه هستیم این است که جمعیت رو به پیری می رود، تاکید کرد: به بهروزان و کارشناسان مامایی که نسبت به جوان سازی جمعیت مردم را تشویق می کنند بسته های تشویقی تعلق می گیرد.

وی با اشاره به حمایت از بیماران خاص نیز اظهار کرد: امسال بودجه ای جداگانه حدود ۵ هزار میلیارد تومان در مجلس برای این افراد در نظر گرفته شده که طی همین روزها اختصاص می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اساسنامه صندوق بیماری های خاص در شورای عالی بیمه مصوب شده و هم اکنون در دستور کار هیات دولت است که بعد از تصویب آن، اقدام به شناسایی تمامی بیماران خاص می کنیم تا بتوانیم خدمات خاص را به آن ها ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سفر دولت سیزدهم به خراسان شمالی مصوبات خوبی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، افزود: هم در بخش ارتقای بیمارستان ها و مراکز درمانی و هم ارتقای خانه های بهداشت مصوباتی وجود دارد که عصر امروز در شورای اداری مطرح خواهد شد.

دکتر عین اللهی ادامه داد: خراسان شمالی جزء استان های محروم تلقی می شود و باید رسیدگی بیشتری نسبت به آن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.