شبکه تلویزیونی باشگاه استقلال روی ماهواره آغاز به کار کرد.

شبکه ماهواره‌ای باشگاه استقلال آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی باشگاه استقلال روی ماهواره آغاز به کار کرد. این خبری بود که از روز گذشته در رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی اطلاع رسانی شد و قرار است این شبکه که به زودی طی جشنی در برج میلاد به صورت رسمی هم از آن رونمایی شود، ابتدا یک دوره آزمایشی داشته باشد.

باشگاه استقلال طی چند سال اخیر بنا به حاشیه‌های مختلفی از تلویزیون شاکی شده و حتی دامنه این شکایت‌ها به دادگاه و اشکال حقوقی تر هم رسیده است که مهمترین اینها همان داستان همیشگی «حق پخش» بوده است.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال سال گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود که می‌توانند از محتوای فوتبالی و غیرزنده استقلال بالای هزار میلیارد دربیاورد و از جبلی درخواست کرده بود که به او فرصتی دهد تا در صداوسیما تولید ثروت کند.

وی روز گذشته هم در جریان نشست خبری این باشگاه که اتفاقاً از شبکه تلویزیونی باشگاه هم پخش شد به همین هزار میلیارد گم شده اشاره کرد که ظاهراً از این رقم ۳۰۰ میلیاردش به عنوان حق پخش برآورد شده است. حالا این شبکه تلویزیونی ممکن است به عنوان ابزاری برای دریافت حق پخش و محروم ساختن احتمالی دوربین‌های صداوسیما از دیدارها در نظر گرفته شود.

در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای در کشور انگشت شمار هستند؛ اما هنوز مشخص نیست که نظارت و مجوز رسمی این شبکه‌ها از چه طریقی است. ساترا که این روزها نام مهمی در عرصه نظارت بر فعالیت پلتفرم‌ها و ساخت و تولید محتوا در فضایی غیر از تلویزیون است به فضای مجازی و هر آنچه مربوط به سرویس‌ها و پلتفرم‌ها در این فضا می‌شود اختصاص دارد و هنوز مشخص نیست این شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که تعدادشان محدود است و شاید به دلیل هزینه‌های مالی بالای ماهواره‌ای از انگشتان دو دست فراتر نرود، زیر نظر کدام نهاد بالادستی مجوز گرفته یا نظارت می‌شوند.

از طرفی باید دید با راه اندازی شبکه تلویزیونی استقلال ممکن است دایره راه اندازی این شبکه‌ها گسترش پیدا کرده و به باشگاه پرسپولیس و حتی سایر باشگاه‌ها و نهادها و حتی اشخاص هم بکشد یا خیر.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.