معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ بافت حلبی آباد، ناکارآمد و خطرناک در یاسوج مدکز این استان وجود دارد که با وجود صدور رای تخریب هنوز پابرجا هستند.

رای تخریب ۳۰۰ واحد ساختمانی فرسوده و خطرناک در یاسوج صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، عیسی حسنی اظهار کرد: حدود دو سال پیش بود که شناسایی بافت های فرسوده و خطرناک در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

وی افزود: هم اینک رای تخریب این ۳۰۰ مورد بافت فرسوده و خطرناک در شهر یاسوج از سوی شهرداری صادر شده؛ اما تاکنون شهرداری و شورای شهر اقدامی انجام نداده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه های استان باید مطالبه گر باشند چرا با وجود صدور رای تخریب این بافت ها همچنان پابرجا هستند.

حسنی این بافت های فرسوده در زلزله و سیل سال های گذشته حتی سبب مجروح شدن چندین تن از مردم شهر شده بود.

وی با اشاره به حادثه متروپل آبادان، ابراز کرد: اخیرا در استان نیز مصوب شده جلو هر گونه ساخت و ساز غیر مستحکم و ناایمنی گرفته شود.

حسنی ادامه داد: در زلزله سی سخت نیز چندین واحد نوساز به دلیل رعایت عدم ایمنی در ساخت و نداشتن استحکام کافی فرو ریختند در حالی که بیشتر خانه های گلی پا برجا بودند.

وی ابراز کرد: چندین مورد در استان گزارش شده که ناظر ساختمان از سوی مالک ساختمان تهدید شده و در این رابطه پرونده هایی در دادگستری تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.