با هدف اجرای دستورات تولیت آستان قدس رضوی و تاکیدات وی بر توسعه خدمت‌رسانی به مجاوران حضرت رضا(ع)، به زودی محور تردد کلیدی شهر مشهد در حاشیه شهر با مساعدت این آستان مقدس بازگشایی خواهد شد.

مساعدت آستان قدس رضوی برای توسعه شرق مشهد / بلوار بصیرت امتداد می‌یابد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از استان نیوز، معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی درباره جزئیات این طرح گفت: این مجموعه بزرگ موقوفاتی، طی سال‌های مختلف، خدمات گسترده‌ای به مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه کرده است که بخشی از آن مربوط به اختصاص اراضی موقوفه برای اجرای طرح های کلان شهری بوده و تازه ترین آن، اختصاص ۴۰۰ هکتار از اراضی موقوفه پادگان سابق ارتش در شهر مشهد بود که فاز اول آن طی روزهای اخیر اجرایی و به روی مردم باز شد.

از اهدای زمین برای بیمارستان تا بهره‌وری عمومی از اراضی پادگان
مرتضی حقیقی افزود: یکی دیگر از اقدامات آستان قدس رضوی که با هدف توسعه متوازن شهر به ویژه در شرق مشهد اجرایی شد، طرح آماده‌سازی ۲۸۶ هکتاری اراضی موقوفه حضرت رضا(ع) در شهرک شهید رجایی و باهنر بود که سال گذشته با همکاری مدیریت شهری و این آستان مقدس کلید خورد. 
وی تصریح کرد: از جمله خدمات آستان قدس رضوی در این پروژه، اهدای ۵ هکتار زمین موقوفه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که از آن برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد استفاده خواهد شد و علاوه بر آن، ابتدای امسال نیز پروژه ۹۰ هکتاری مسکونی در این اراضی کلنگ زنی شد. 
معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد: اختصاص ۷۰ هکتار برای احداث پارک بزرگ شرق مشهد، اختصاص ۶ هکتار برای احداث پایانه شرق، پیش‌بینی سه هکتار برای ساخت مسکن محرومان و اختصاص ۲۱ هکتار برای احداث ۶ هزار واحد مسکونی بازآفرینی شهری در شهرک رجایی، از دیگر خدمات و مساعدت‌هایی بوده است که طی سال گذشته و در راستای تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی اجرایی شد.
مساعدت در احداث مسیر ۴۵ متری امتداد بلوار بصیرت
حقیقی در ادامه گفت: یکی دیگر از این برنامه‌ها، ایجاد مسیر دستری ۴۵ متری از اراضی موقوفه حضرت رضا(ع) در شهرک شهید رجایی مشهد است که با تکمیل آن، بلوار بصیرت امتداد یافته و به خیابان مهریز متصل خواهد شد. 
وی افزود: با این مساعدت آستان قدس رضوی، یکی از مسیرهای ترددی کلیدی در شرق مشهد به بلوار حر و جاده ترانزیتی بین‌المللی مشهد-سرخس متصل خواهد شد که نه تنها از نظر تسهیل عبور و مرور و حل مشکلات ترافیکی، بلکه در مقیاس اقتصادی نیز مزیت‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.
معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: پس از مساعدت آستان قدس رضوی و تصویب کمیسیون ماده ۵ استان، هم اکنون شهرداری مشهد به عنوان مجری احداث این مسیر، اقدامات خود را آغاز کرده است و امیدواریم به زودی با تکمیل آن، مجاوران حضرت رضا(ع) شاهد ثمرات یکی دیگر از خدمات این آستان مقدس باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.