دبیر انجمن قطعه سازان خودرو می‌گوید: عرضه خودرو مانند مواد اولیه، باید در بورس انجام شود تا شفافیت در قیمت گذاری و نحوه عرضه صورت گیرد.

قطعه سازان: قیمت گذاری خودرو با عرضه در بورس شفاف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مازیار بیگلو گفت: عرضه در بورس می‌تواند با شفاف کردن قیمت خودرو، موجب کاهش التهابات در بازار شود؛ همانطور که فروش مواد اولیه در بورس کالا، منجر به شفافیت قیمت این مواد شده است.

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران، تا زمان اصلاح و شفاف نشدن قیمت گذاری و نحوه عرضه خودرو، مشکلی از مشکلات کم نخواهد شد و برای شفاف‌سازی در شرایط فعلی، عرضه خودرو در بورس می‌تواند کمک کننده باشد.

۱۸ خرداد قرار بود ۲۳۰ دستگاه خودرو متعلق به یکی از شرکت‌های خودروسازی در بورس کالا عرضه شود که نامه معاون حمل‌ونقل وزارت صمت به رئیس این سازمان، مانع از آن شد؛ در این نامه تاکید شده بود که وظیفه تنظیم بازار خودرو بر عهده ستاد تنظیم بازار است و عرضه همه خودروهای تولیدی بخش دولتی و خصوصی، باید به طور متمرکز صورت گیرد.

بورس کالا نیز با توجه به ابهام وارده پس از دریافت این نامه، عرضه خودروهای موردنظر را تعلیق کرد و حالا قرار است، شورای عالی بورس در این مورد تصمیم بگیرد.

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود: طرح قرعه‌کشی در بازار خودرو، جزو تصمیمات دولت قبل بود و اکنون هم با اصلاح جزئی در سامانه یکپارچه، نمی‌توان شاهد رفع مشکلات حاکم در بازار خودرو بود. پیگیر لغو تصمیم وزارت صمت در این باره و ادامه عرضه خودرو در بورس کالا هستیم و اگر با دولت به توافق نرسیم، عرضه خودرو در بورس را با طرح در صحن مجلس به شکل قانون در خواهیم آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.