بنیاد کرامت رضوی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد و تثبیت ۸۰ هزار اشتغال در مناطق محروم و کم‌برخوردار تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

امضای تفاهم‌نامه بنیاد کرامت رضوی و وزارت کار برای ایجاد ۸۰ هزار نفر اشتغال در کشور

به گزارش قدس آنلاین، براساس سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی ابلاغ شده به بنیاد کرامت رضوی، « به‌منظور ایجاد اشتغال در مناطق دارای اولویت»  مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور شناسایی و طرح‌هایی برای ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اجرایی میشود.

طرحی ذیل برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در کشور
در همین راستا بنیاد کرامت رضوی و وزارت کار تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرده‌اند که خروجی آن ایجاد ۸۰ هزار نفر اشتغال خواهد بود. 
این تفاهم‌نامه توسط محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار به امضاء رسیده است، اقدامی  به منظور اجرای بخشی از برنامه ملی ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در کشور خواهد بود.
تامین منابع مالی توسط وزارت کار
در این همکاری، وزارتخانه نسبت به ایجاد زمینه فعالیت و مشارکت طرفین در زیست بوم ملی اشتغال اقدام می نمایدو در حوزه تدوین برنامه و بودجه و تسهیل اجرای برنامه‌های اشتغال، هماهنگی لازم را با سایر نهادهای ذیربط انجام خواهد داد. همچنین این وزارتخانه مسئولیت هماهنگی و پیگیری برای تامین منابع مالی اجرای این تفاهم‌نامه را بر عهده دارد.
شناسایی مناطق و افراد مستعد به همت بنیاد کرامت رضوی
بنیاد کرامت رضوی نیز نسبت به ایجاد و توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در مناطق و گروه‌های هدف، اقداماتی همچون انتخاب مناطق هدف، انتخاب رسته‌های شغلی منتخب، شناسایی و معرفی افراد مستعد، پشتیبانی از مشاغل ایجاد شده و همچنین نظارت بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات را بر عهده خواهد داشت.
این اقدام، خدمتی دیگر از بنیاد کرامت رضوی در حوزه اجتماعی است که به ایجاد اشتغال پایدار در نقاط محروم و کم‌برخوردار منجر خواهد شد و اقدامی مهم در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.