رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: نرخ کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با قیمت مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

قیمت تخم مرغ همچنان ۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب

به گزارش قدس آنلاین، ناصر نبی پور گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

به گفته وی، ماهانه ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با احتساب مصرف داخل ۵ تا ۱۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است که برآورد می‌شود تا شهریور ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید داشته باشیم.

نبی پور می گوید: کشور عراق واردات تخم مرغ از ایران را ممنوع کرده که با این وجود صادرات تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عمان، کویت و قطر در حال انجام است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: نقل قول‌های زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اما دلیل اصلی فشار ترکیه بر عراق بوده است و با توجه به اینکه کشور ترکیه می‌تواند به طور مستمر تخم مرغ عراق را تامین کند، عراق این درخواست ترک‌ها را پذیرفته است.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که به دلیل مازاد تولید، قیمت به این نرخ نرسید که وزارت جهاد برای حمایت از مرغداران اقدام به حذف تعرفه صادرات و خرید حمایتی کرده است.

بنابر آخرین آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار با ممنوعیت واردات تخم مرغ به عراق، یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی را از دست داده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.