معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار دبیرکل دی هشت از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های مختلف در کشورهای عضو دی هشت خبر داد.

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌ها در کشورهای عضو دی هشت

به گزارش قدس آنلاین، «ایسیاکا عبدالغدیر امام»، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) که به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار کرد. 

در این دیدار ابتدا دبیرکل دی هشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌ها در این سازمان را ارائه کرد. 

وی با اشاره به توافقات اعضا در حوزه‌هایی نظیر تجارت، صنعت، کشاورزی، فناوری، علمی، ارتباطات و هوانوردی، نقش ایران در اجرایی کردن آنها را مهم خواند. 

دبیرکل سازمان دی هشت همچنین به معرفی برخی برنامه‌های در دست انجام در حوزه‌های مرتبط با تجارت از جمله سیستم پرداخت و اتاق تهاتر دی هشت پرداخت. 

وی همچنین پیشنهاد کرد کشورهای عضو، پروژه‌های مشترک منطقه‌ای را به اجرا گذارند. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار، سازمان‌های اقتصادی چندجانبه همچون دی هشت را در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت خواند و آمادگی کشورمان برای تحقق اهداف مشترک کشورهای عضو را اعلام کرد. 

وی به توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نظیر نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و سایر تولیدات دانش بنیان، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی پرداخت و آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های مختلف در کشورهای عضو دی هشت را اعلام کرد. 

معاون وزیر امور خارجه همچنین پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد کمیته دائم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان دی هشت را یادآور شد و از دبیرکل خواست با توجه به اهمیت این فناوری‌ها به عملیاتی شدن این  پیشنهاد کمک کند. 

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) مرکب از هشت کشور مسلمان در حال توسعه شامل بنگلادش، مصر، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است که با هدف ارتقای سطح توسعه و رفاه کشورهای عضو و کسب جایگاه والا در نظام اقتصادی جهان در سال ۱۳۷۶ پایه گذاری شد و مقر این سازمان در استانبول است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.