مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان گفت: روستائیان الگوی مصرف آب را جدی نمی گیرند و خشکسالی وضعیت مناسبی را در روستاها رقم نمی زند.

ارگان های نظامی ، انتظامی و علوم پزشکی استان زنجان از انشعابات غیر مجاز آب استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علیرضا جزقاسمی در نشست خبری ظهر امروز _دوشنبه ششم تیرماه_ با اشاره به اینکه بیش از ۲۸ درصد کاهش بارندگی داریم اظهار کرد: روان آب‌های ورودی به سدها کاهش داشته است و سال گذشته در ۵۱ سال اخیر خشک‌ترین سال بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۶ پروژه در روستا در حال اجراست گفت: خشکسالی وضعیت مناسبی را در روستاها رقم نمی‌زند.

مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه ۸۶ روستاها دارای تنش آبی دائم هستند، گفت: ۱۱۶ روستا تنش فصلی دارند و ۱۶۹ روستا نیز دارای فرسودگی تأسیسات هستند و ۱۳۷ روستا تحت پوشش شرکت نیستند.

وی افزود: فاضلاب نیازمند مجوزهای شهرداری است و همکاری مردم حرف اول را می‌زند ولی متأسفانه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری طی دو سال اخیر هیچ مجوزی به این منظور صادر نکردند.

جزقاسمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۵۶ انشعاب غیر مجاز شناسایی و جمع‌آوری شده است، گفت: حتی با وجود تعدد کف‌شکنی در چاه‌های برخی از روستاها به آب دسترسی پیدا نمی‌کنیم؛ در موضوع تأمین آب در مساکن مهر که قرار بود یک سوم شرکت و یک سوم دولت و یک سوم استانداری پرداخت کند، متأسفانه سهم هیچ یک پرداخت نشد.

وی با بیان اینکه در اقدام ملی نیز قرار است از محل فروش املاک مسکن و شهرسازی محقق شود گفت: برای اجرای پروژه‌های مسکن ملی تأمین منابع آب نیازمند به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه است و بارگذاری جدید و ایجاد تأسیسات امکان‌پذیر نیست و به تازگی از مشکلات گلشهر کاظمیه رهایی پیدا کرده‌ایم.

مدیر کل آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در استان سرانه مصرف ۱۸۹ لیتر و در شهر ماه‌نشان نزدیک به سه برابر است، اظهار کرد: فقط در روستای دو اسب ۲۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

قاسمی اضافه کرد: متأسفانه ارگان‌های دولتی از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و علوم پزشکی و… هم انشعابات غیر مجاز دارند.

وی افزود: آب بدون در آمد در روستاها نزدیک ۵۰ درصد و در شهرها ۲۴ درصد است که تأسیسات فرسوده انشعابات غیرمجاز در این امر دخیل است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.