رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید مقاماتی بلندپایه از دولت آمریکا، برای ترمیم روابط کشور، روز دوشنبه وارد پایتخت این کشور شده‌اند.

مادورو: آمریکا برای ترمیم روابط با ونزوئلا تلاش می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آناتولی، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد یک هیئت بلندپایه آمریکایی روز دوشنبه برای ترمیم روابط تیره دو کشور، وارد کاراکاس شده‌ است.

مادورو این خبر را در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد و دراین‌باره گفت: از ساعاتی پیش، جورج رودریگز (رئیس مجلس) میزبان یک هیئت بلندپایه و مهم آمریکایی است. این هیئت در حال کار بر روی ادامه ارتباطات و برنامه کاری دوجانبه بین دولت آمریکا و ونزوئلاست که از ۵ مارس (۱۴ اسفند) شروع شده است».

اما خبرگزاری رویترز به نقل از «مقامات آگاه در دولت آمریکا» مدعی شده گفت‌وگوهای روز دوشنبه بین مقامات ونزوئلا و آمریکا محدود به مسائل انسانی (آزادی زندانی‌ها) بود و شامل گفت‌وگو درباره رفع تحریمها علیه بخش نفتی ونزوئلا نبود. هم‌اکنون ۸ آمریکایی دیگر با جرائم مختلف در زندانهای ونزوئلا حضور دارند.

رهبری این هئیت آمریکایی را «خوان گونزالس»، مشاور ارشد کاخ سفید در امور آمریکای لاتین بر عهده دارد که ۱۴ اسفند پارسال نیز به منظور گفت‌وگو درباره آزادی چند زندانی آمریکایی در ونزوئلا به کاراکاس آمده بودند. در نتیجه این گفت‌وگوها دو آمریکایی آزاد و واشنگتن نیز تحریمهایی را علیه صادرات نفت ونزوئلا لغو کرد.

پس از آغاز جنگ اوکراین و افزایش قیمت نفت و انرژی در جهان و آمریکا، دولت بایدن مجبور به آغاز گفت‌وگوها با دولت ونزوئلا برای واردات نفت و ترمیم روابط تیره شد.

روابط آمریکا و ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ و پس از انتخاب مجدد نیکلاس مادورو تیره‌تر و پرتنش شد. آمریکا و کشورهای غربی با وجود پیروزی مادور در انتخابات ریاست‌جمهوری، «خوان گوایدو»، رقیب غربگرای او را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا اعلام و تحریمهایی را علیه دولت و مردم ونزوئلا اعمال کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.