سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به اقدامات ناتو در اروپا که موجب آشفتگی بسیار در این قاره شده، گفت که این ائتلاف نظامی باید به اظهارات تحریک آمیز خود برضد چین پایان دهد.

چین: نیازی نیست آسیا توسط ناتو به هم بریزد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز سه شنبه خود اعلام کرد که ناتو باید از اظهارات تحریک آمیز خود برضد پکن دست بردارد.

ژائو در این باره گفت: ما از ناتو می خواهیم که فورا انتشار اطلاعات غلط و اظهارات تحریک آمیز برضد چین را متوقف کند.

اظهارات وی اشاره به گزارش های رسانه ها در مورد طرح ناتو برای مطرح کردن چین به عنوان یک «چالش سیستماتیک» در مفهوم راهبردی جدید این ائتلاف نظامی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت که ناتو ابزاری است که برخی کشورها از طریق آن هژمونی و استکبار خود را با ایجاد دشمنان خیالی برای این کار حفظ می کنند.

وی افزود: ناتو به عنوان محصول جنگ سرد و بزرگترین اتحاد نظامی جهان، مدتهاست که به مفاهیم امنیتی منسوخ شده پایبند بوده است. این اتحاد مدت طولانی ابزاری برای حفظ هژمونی کشورها بوده است.

ژائو همچنین از ناتو خواست تا ذهنیت جنگ سرد، بازی حاصل جمع صفر و جستجوی دشمنان خیالی را کنار بگذارد. وی با تاکید بر اینکه ناتو از پیش اروپا را به هم ریخته کرده است، افزود که نیازی به آشفته کردن و به هم ریختن آسیا و سایر مناطق جهان نیست.

پیشتر یک مقام کاخ سفید اعلام کرد سند راهبردی جدید ناتو در قبال چین بیانی شدیدالحن خواهد داشت.

این مقام دولت آمریکا روز یکشنبه تاکید کرد واشنگتن اطمینان دارد لحن و رویکرد سند مذکور در قبال چین محکم خواهد بود و مذاکرات درخصوص چگونگی تعامل با پکن همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.