مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی بر رفع موانع و مشکلات مالیاتی صنعت فولاد استان تاکید کرد و گفت: در این راستا آماده همکاری و کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی به ویژه صنعت فولاد هستیم.

موانع و مشکلات مالیاتی صنعت فولاد آذربایجان‌شرقی برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عیسی اورج زاده روز سه شنبه در دیدار با اعضای انجمن فولاد استان،  افزود: در این زمینه کارگروه ویژه رسیدگی به استرداد ارزش افزوده تشکیل شده است تا در کمترین زمان موضوع استرداد حل و فصل شود.

وی به استرداد اعتبارهای مربوط به ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: پذیرش اعتبار منوط به انجام معامله است و باید انجام و واقعی بودن معامله توسط مامور رسیدگی احراز شود.

اورج زاده درخصوص تهاتر مالیاتی با استردادها، گفت: این کار منوط به رسیدگی و تهیه گزارش استرداد برای اضافه پرداختی و واریز به حساب بدهی سایر منابع براساس صدور فیش مالیاتی است و در تعدادی از پرونده ها انجام شده و می شود.

وی افزود: معافیت های مالیاتی هدفمند و درست که در قانون پیش بینی شده می تواند در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری، موثر واقع شوند که نظام مالیاتی در همین راستا با اعطای تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی، سعی دارد زمینه های لازم برای حمایت از تولید و اشتغال در استان را فراهم سازد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی می باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌ های گذشته عده ای با تاسیس شرکت‌ های صوری مبادرت به انجام معاملات غیرواقعی کرده و صدمات جبران ناپذیری برای مودیان و دولت وارد کرده اند که اداره کل در برخورد با این گونه افراد هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.

اورج زاده با بیان اینکه در صورت رعایت ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم هزینه های مربوط به امور خیریه و حمایتی از نهادهای استانی قابل قبول است و از درآمد مشمول مالیاتی کسر می‌شود، به اعضای انجمن فولاد استان توصیه کرد به منظور پرهیز از مشکلات بعدی از انجام معاملات با شرکت های بازرگانی ناشناخته و نامعتبر خودداری کنند.

کریم رحیمی، رئیس انجمن فولاد استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره کل با این انجمن، گفت: انجمن فولاد استان، پیشتاز امور خیریه و حامی نهادهای استانی در تاسیس مراکز خدماتی، رفاهی و آموزشی برای شهروندان است و در این راستا حمایت های شایان توجهی در تاسیس مدارس و مراکز درمانی مناطق محروم انجام داده است و در صورت امکان اعضای انجمن درخواست پذیرش بی قید و شرط این هزینه ها را از واحدهای تولید دارند.

اعضای انجمن فولاد استان نیز در این جلسه به بیان مشکلات مالیاتی صنعت فولاد اعم از استرداد ارزش افزوده، تهاتر مالیاتی و چالش های مختلف موجود پرداختند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.