«آتلیه» یکی از اپیزودهای دیدنی سریال «تازه وارد» که با زبانی لطیف و طنز، قصه زوجی را روایت می‌کرد که علاقه‌ای به بچه‌دار شدن نداشتند اما اتفاقی موجب شد تا آن‌ها بچه یکی از دوستانشان را به جای فرزند قلابی خود جا بزنند و کم‌کم خلأ وجود فرزند را در زندگیشان احساس کنند.

مادر شدن، موهبت خداست

«آتلیه» یکی از اپیزودهای خوش‌ساخت و دیدنی سریال «تازه وارد» به کارگردانی رضا محبی بود که چند شب پیش پخش شد و با زبانی لطیف و طنز، قصه زوجی را روایت می‌کرد که علاقه‌ای به بچه‌دار شدن نداشتند اما اتفاقی موجب شد تا آن‌ها بچه یکی از دوستانشان را به جای فرزند قلابی خود جا بزنند و کم‌کم خلأ وجود فرزند را در زندگیشان احساس کنند.

زهرا داوودنژاد که نقش اصلی زن را در این اپیزود بازی می‌کرد درباره تجربه ایفای نقش «سارا» به خبرنگار ما  می‌گوید: قصه‌هایی که مربوط به خانواده، فرزند، رابطه و حس مادری می‌شود را دوست دارم و قصه این فیلم‌نامه هم درباره خانواده و فرزند بود. 
او اضافه می‌کند: زمانی که با آقای محبی، کارگردان اثر ملاقات داشتم و حرف‌هایشان را درباره سبک کاریشان شنیدم، بیشتر ترغیب شدم. وقتی هم پروژه شروع شد با گروهی حرفه‌ای و کاربلد همکار شدم که اشتیاقم را برای ایفای نقش بیشتر کرد.
وی که پیش از این در فیلم «شماره ۱۷؛ سهیلا» ایفای نقش کرده بود و در آنجا نقش دختری ۴۰ساله را داشت که برای بچه‌دار شدن در تلاش برای ازدواج است، درباره تفاوت دو نقش «سهیلا» و «سارا» توضیح می‌دهد: شاید نگاه من در «سهیلا» به زمانی که مجرد بودم و اعتقادی به فرزندآوری نداشتم نزدیک‌تر باشد ولی وقتی بچه‌دار شدم فهمیدم که چقدر اشتباه می‌کردم و الان از طرفداران فرزندآوری هستم به طوری که اگر در اطرافیانم، کسی نسبت به ازدواج و فرزندآوری مقاومت می‌کند بنا بر تجربه شخصی‌ام به او می‌گویم که اشتباه نکند چون معنا و مزه زندگی با داشتن فرزند (با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتش) خیلی زیباست. به نظرم مادر شدن یکی از مراحل رشد و تکامل انسان‌هاست و موهبت و نعمتی الهی است. داوودنژاد درباره تجربه کار کردن با فیلم‌اولی‌ها توضیح می‌دهد: من از تجربه با کارگردان اولی‌ها لذت می‌برم و خوش‌اقبال بودم که با فیلم اولی‌هایی خلاق و مؤلف کار کردم. وقتی کارگردانی فیلم‌اولی باشد، شاخصه مؤلف بودن و پرداخت قصه از نگاه او، بسیار متفاوت می‌شود و خوشبختانه نقش‌های خاص و منحصر به فردی هم به من پیشنهاد شده که همیشه از بازی در نقش‌های منحصر به فرد و جدید استقبال کردم. او می‌گوید: برای پذیرش یک نقش، قصه و فیلم‌نامه برایم اهمیت دارد، پس از آن کارگردان اثر و چالشی که قرار است با آن نقش داشته باشم، هر چه چالش سخت‌تر باشد، نقش برایم جذاب‌تر است.  این بازیگر در پایان یادآور می‌شود: مجموعه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شوند حامل پیام‌ هستند و قسمت «آتلیه» در سریال «تازه وارد» سبب شد بتوانم این آگاهی و پیام را با زبانی لطیف و روان به مخاطب منتقل کنم تا اثری دلنشین ساخته شود.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.