معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جواد(ع) را تشریح کرد.

ویژه برنامه‌های ایام شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به جزئیات ویژه برنامه‌های معارفی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام شهادت حضرت جواد الائمه(ع) گفت: به همت این معاونت‎ برنامه‌های متعددی در شب، روز و شام شهادت امام جواد(ع) برای عموم زائرانی که برای عرض تسلیت شهادت آن حضرت به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.
وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت امام جواد(ع)، امروز(چهارشنبه ۸ تیرماه) قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد ادامه داد: حجج اسلام والمسلمین ‌حسین انصاریان و مسعود عالی در مراسم شب شهادت سخنرانی خواهند کرد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در روز شهادت امام جواد(ع)-پنجشنبه۹ تیرماه- نیز مراسم عزاداری با سخنرانی آیت الله علم الهدی و مرثیه سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت از ساعت ۱۰:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: مراسم شام شهادت نهمین امام شیعیان نیز قبل از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام و المسلمین سیدحسین مومنی و راشدیزدی در صحن پیامبر اعظم(ص) به همراه مرثیه سرایی، روضه خوانی و سینه زنی پیش‌بینی شده است.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) در مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه ، دارالهدایه  و رواق حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت شهادت آن حضرت بیان کرد.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: همچنین ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.