کاخ کرملین به ادعای نخست وزیر ایتالیا درباره کنار گذاشته شدن رئیس جمهور روسیه از نشست گروه ۲۰ واکنش نشان داد.

دعوا بر سر حضور پوتین در نشست گروه ۲۰

به گزارش قدس آنلاین، پیشنهاد ایتالیا برای عدم حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ با واکنش کاخ کرملین همراه شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست گروه هفت گفته بود: «در مورد حضور رئیس جمهور پوتین در نشست گروه بیست، رئیس جمهور اندونزی او را کنار گذاشته است، حرف او قاطع است. او نخواهد آمد. ممکن است [پوتین] از راه دور حضور داشته باشد».

«یوری یوشاکوف» دستیار کاخ کرملین در واکنشی اعلام کرد، فرض روسیه بر این اساس است که دعوتنامه برای حضور در این نشست صادر شده و از سوی مسکو نیز پذیرفته شده است.

او با اشاره به اینکه دراگی در جایگاهی نیست که حضور پوتین را تعیین کند گفت: «شاید او فراموش کرده که دیگر ریاست گروه ۲۰ را بر عهده ندارد.

«جوکو ویدودو» رئیس دوره‌ای گروه ۲۰، امروز (چهارشنبه) برای دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» وارد اوکراین شده است. او پس از اوکراین به روسیه می‌رود تا با پوتین ملاقات کند. نشست گروه ۲۰ قرار است در ماه اواسط نوامبر (آبان) امسال برگزار شود.

از زما شروع جنگ در اوکراین، کشورهای غربی تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم و فشار سیاسی، روسیه را در جامعه جهانی منزوی کنند. این کشورها از سوی دیگر حجم گسترده‌ای از تسلیحات را به اوکراین ارسال کرده‌اند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز اخیراً گفته است در صورت حضور یافتن پوتین در نشست گروه ۲۰ ممکن است در آن شرکت نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.