وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی به جز فتنه انگیزی و ایجاد نا امنی نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: سفرم به ترکیه دیشب با دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به اتمام رسید و امروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر راهی ترکنمستان شدم.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: شب گذشته در دیدار با اردوغان ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان از وی برای سفر به تهران به منظور برگزاری نشست شورای عالی همکاری های دو کشور دعوت به عمل آوردم.

وی خاطر نشان کرد: در این دیدار در خصوص موضوع سوریه به اردوغان گفتم راه حل سیاسی را تنها راه حل برای کاهش نگرانی های امنیتی ترکیه می دانیم و با تکرار مجدد ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی حاضریم برای تسهیل در زمینه گفت وگوی منجر به نتیجه پیشقدم باشیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ضمن گفت وگو در خصوص اشتراکات و موارد مورد علاقه دو طرف در خصوص تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی به رییس جمهور ترکیه یادآوری کردم حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی به جز فتنه انگیزی و ایجاد نا امنی نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اردوغان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به مقامات عالی کشورمان سیاست نگاه به همسایگان را در دولت جمهوری اسلامی مورد تمجید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اردوغان ضمن با اهمیت خواندن موضوعات مرتبط با فلسطین، قدس و مسجدالاقصی از دیدگاه ترکیه، فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام دانست و وحدت جهان اسلام در این خصوص را مهم خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.