جلوگیری نروژ از ترانزیت کالاهای روسی به مجمع الجزایر سوالبارد، به احضار کاردار این کشور در مسکو انجامید.

وزارت خارجه روسیه کاردار نروژ را فراخواند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به امتناع نروژ از ترانزیت کالاهای خود به مجمع الجزایر سوالبارد، کاردار این کشور در مسکو را احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: وزارت خارجه در ۲۹ ژوئن «سولویگ روسبو» کاردار موقت نروژ در روسیه را احضار کرد و او را از وضعیت غیر قابل قبول در خصوص ترانزیت کالاهای خود به مجمع الجزایر سوالبارد مطلع کرد.

پیش از این و در اواخر ماه آوریل، دولت نروژ در همسویی با تحریمی غرب علیه روسیه، محدودیت‌هایی در خصوص حمل و نقل جاده‌ای کالاهای روسی اعمال کرد. بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، کالاهایی که تحت محدودیت‌های جمل و نقلی از سوی نروژ قرار دارند شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و قطعات یدکی وسایل نقلیه می‌شوند.

مسکو در واکنش از دولت اسلو خواست موضوع را در اسرع وقت حل کند. روسیه همچنین هشدار داد که اقدامات غیردوستانه ضد روسی، به اقدامات تلافی جویانه مناسب منجر می‌شود.

شبکه تلویزیونی «ان آر کی» نروژ روز سه شنبه به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که اسلو اجازه نمی‌دهد ترانزیت کالا به شهرک‌های روسیه در اسپیتسبرگن از طریق ایست بازرسی مرزی استورسکوگ صورت گیرد.

همچنین بنا به اعلام این رسانه نروژی، اسلو درخواست روسیه برای معافیت این موارد از تحریم‌های فعلی مسکو را رد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.