سخنگوی شورای نگهبان گفت: در مورد تفکیک وزارت صمت بحث ماهیتی نداریم، شورای نگهبان مصوبه مجلس را بررسی می‌کند و اگر خلاف شرع یا قانون اساسی نباشد، مورد تایید قرار می‌گیرد.

تفکیک وزارت صمت اگر خلاف شرع یا قانون نباشد در شورای نگهبان تایید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در مورد موضوع تفکیک ساختاری وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، گفت: از لایحه دولت اطلاعاتی ندارم و طبیعتا اگر دولت ارسال و مجلس تصویب کند، شورای نگهبان بررسی می‌کند اما در مجلس دهم، طرحی در همین رابطه تصویب و در آن همان مقطع به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان مثل هر طرح و لایحه‌ای موضوع را در آن زمان بررسی کرد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: نسبت به آن طرح اشکالاتی در شورای نگهبان مطرح شده بود، اگر مجلس آن اشکالات را بررسی و رفع کند، ما هم در شورای نگهبان موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام می‌کنیم. در هر صورت اگر این موضوع چه از طریق طرح یا لایحه انجام شود ما متنی که به شورای نگهبان ارسال می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، گفت: ایراداتی شورای نگهبان نسبت به تبصره آن طرح گرفته بود و اگر آن اشکالات برطرف شود، مجددا موضوع را در شورای نگهبان بررسی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان به طور کلی با تفکیک وزارتخانه صمت مخالف است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب مواردی مکرر بوده که وزارتخانه‌ها ادغام یا از یکدیگر تفکیک شده‌اند، ما بحث ماهیتی نداریم و شورای نگهبان مصوبه مجلس را بررسی می‌کند و طبیعتا اگر خلاف شرع یا قانون اساسی نبود، مورد تایید قرار می‌گیرد و اگر اشکال شرعی یا قانون اساسی مانند مرحله قبل داشته باشد، به مجلس منتقل می‌کنیم، اگر این موارد برطرف شود نکته‌ای باقی نمی‌ماند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.