معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از دهم تا ۱۷ تیرماه جاری برای زوج‌های جوان رایگان است.

بازدید از موزه‌های کرمان برای زوج‌های جوان رایگان است

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شفیعی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: زوج‌های جوانی که تاریخ عقدشان از ابتدای سال جاری تاکنون بوده نیز می‌توانند از خدمات هتل‌های استان کرمان با ۲۰ درصد تخفیف استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین زوج‌های جوان در این هفته برای بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند و موزه‌های این استان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب دایر هستند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای ۲۵ موزه مشارکتی، غیرمشارکتی و خصوصی است که در طول سال میزبان گردشگران و علاقمندان است.

گفتنی است؛ کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم(بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.