۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 806748

سفیر چین در سوریه از آغاز روند رو به رشد مشارکت کشورش در بازسازی سوریه خبر داد، در عین حال دمشق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به عنوان کمک از طرف چینی دریافت کرد.

آغاز مشارکت چین در بازسازی سوریه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از الوطن، وزارت اداره محلی و محیط زیست سوریه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای پیوستن به حمل و نقل داخلی از طرف چینی دریافت کرد که ‌در چارچوب حمایت‌های جمهوری خلق چین از سوریه در اختیار مردم این کشور قرار گرفته است؛ چین سه سال پیش نیز یکصد دستگاه اتوبوس به سوریه اهدا کرده بود.

«حسین مخلوف» وزیر اداره محلی و محیط زیست  سوریه در این خصوص در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن تاکید کرد که روابط مستحکم بین رهبری دو کشور که توسط «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «شی جین پینگ» همتای چینی او ایجاد شده است، در همه جنبه‌ها و در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و فنی منعکس شده است.

وی افزود: در سایه محاصره‌ای که بر سوریه اعمال شده و به یک سرویس حمل و نقل انبوه برای تامین امنیت دانش آموزان، کارمندان، کارگران و قشرهای مردم این کشور نیاز داریم، ما امروز شاهد پیوستن اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهری هستیم.

مخلوف گفت: ما در سوریه کسانی را که به ما کمک می‌کنند، فراموش نمی‌کنیم و نمی توانیم آنها را با کسانی که محصولات، نفت و ثروت‌های زیرزمینی ما را می دزدند و محاصره ناعادلانه بر ما اعمال می‌کنند مقایسه کنیم. این کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، کجا هستند در حالی که کشورهای دوستی که در تمام شرایطی که در آن به سر می‌بریم در کنار ما هستند؟‌ سوری‌ها فراموش نمی‌کنند و همیشه در کنار کشورهایی خواهند بود که به آنها کمک کردند و همیشه به آنها کمک می‌کنند و ما از دولت و مردم چین تشکر می‌کنیم و می گوییم که مردم سوریه در مرحله بازسازی منتظر آنها هستند.

«فنگ بیائو» سفیر چین در سوریه نیز در گفت‌وگو با الوطن تاکید کرد که روابط سوریه و چین شاهد پیشرفت بزرگی بوده است، به ویژه پس از تماس تاریخی بین روسای جمهور دو کشور و سفر موفقیت آمیزی که وزیر امور خارجه چین به دمشق داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های چینی مشارکت در بازسازی را آغاز کرده‌اند، تمایل شرکت‌های چینی را برای مشارکت در پروژه‌های تولید برق با انرژی خورشیدی آشکار کرد و در عین حال تاکید کرد که با گذشت چند روز شرکت‌های چینی بیشتری در پروژه بازسازی سوریه مشارکت خواهند کرد.

بیائو گفت: این مشارکت بیانگر حمایت چین از مردم سوریه در پایداری آنها در برابر مداخلات خارجی و مواجهه با تحریم‌های یکجانبه است.

«فادی سلطی» رئیس کمیته برنامه‌ریزی و همکاری بین الملی سوریه نیز در گفت‌وگو با الوطن با اشاره به اینکه امضای یادداشت تفاهم که اخیراً بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری خلق چین صورت گرفت، به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد، تاکید کرد: مجموعه پروژه‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند، به خواسته‌های ملت سوریه جامه عمل می‌پوشند آن هم از طریق گروهی از شرکت‌های چینی که برای کمک به بازسازی در خاک جمهوری عربی سوریه فرود خواهند آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.