منابع محلی در اقلیم کردستان عراق گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه طی ساعات گذشته مواضع شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در کوه‌های "متین" در استان دهوک در شمال این منطقه را بمباران کردند.

حملات جدید ترکیه به مواضع "پ‌ک‌ک" در شمال عراق

به گزارش قدس آنلاین ، رسانه‌های کردی در شهر اربیل به نقل از ورشین سلمان، شهردار شهرستان العمادیه گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه اواخر شب گذشته مناطقی را در این شهرستان بمباران کردند.

در همین راستا یک مقام ارشد در نیروهای پیشمرگه در "تیپ ۸۰" مستقر در مناطق مجاور شبه نظامیان کردستان در مناطق  سوران و سیدکان در نزدیکی دهوک گفت که بمباران ترکیه تحرکات شبانه شبه نظامیان پ.ک.ک در روستاهای سکیری، بالافا و برجی متعلق به شهرک دیرلوک در العمادیه را هدف قرار گرفت.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که ستون‌های دود از فواصل دور بالا آمده بود، اما میزان تلفات و خسارات مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه افراد مسلح پ‌ک‌ک اغلب شب‌ها به جابه‌جایی متوسل می‌شوند و در روستاها و مناطق پرجمعیت پناه می‌گیرند که امنیت آن مناطق را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این امر موجی از آوارگی مردم آن روستاها را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: اخراج عناصر این حزب از شمال عراق اهمیت دارد، زیرا آنها باعث آسیب و تهدید امنیتی برای مردم آن مناطق شده و می‌شوند.

فرماندار دهوک ماه مه گذشته اعلام کرد که تنش بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) منجر به تخلیه حدود ۳۳۰ روستای استان دهوک از ساکنان آن شده است.

طی ماه گذشته، ترکیه حملات پهپادی را در مناطق مختلف شمال عراق انجام داد که در آن شبه نظامیان حزب و افراد مرتبط با آن کشته و زخمی شدند.

از ۱۸ آوریل، نیروهای ترکیه عملیات نظامی را با حضور نیروی هوایی و یگان‌های زمینی ویژه در روستاها و مناطق مرزی عراق در اقلیم کردستان موسوم به عملیات "قفل پنجه‌ای" عراق انجام داده و مکان‌ها و مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان "پ‌ک‌ک" را هدف قرار داده‌اند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، در بیانیه‌ای گفته بود که هدف از این عملیات جلوگیری از حملات تروریستی علیه مردم و نیروهای امنیتی ما از شمال عراق و تضمین امنیت مرزهای ما است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.