نماینده ولی فقیه در فارس گفت : افزایش بی‌رویه اجاره‌خانه در شیراز، برای شهروندان مشکلاتی به وجود آورده که حل این موضوع، همکاری همگانی را می طلبد.

 مقابله با افزایش بی‌رویه اجاره‌بها در شیراز، عزمی همگانی می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نمازجمعه با اشاره به افزایش اجاره‌بها خانه‌ها در شیراز گفت: افزایش رویه اجاره خانه ها دراین شهر باعث شده برای شهروندان مشکلاتی بوجود آید که حل این موضوع، همکاری همگانی را می طلبد.

آیت الله دژکام، همکاری تعدادی از صاحب‌خانه‌ها در تعیین قیمت‌هایی عادلانه برای اجاره‌خانه را کاری پسندیده دانست و افزود:علی‌رغم اینکه تعدادی از صاحب خانه‌ها قیمت اجاره‌ها را به شدت افزایش داده اند اما صاحب خانه‌هایی هم هستند که مراعات حال هم وطنان را می کنند و این جای تحسین دارد.

 وی گفت: همکاری صاحب‌خانه با مستاجر وکمک به او از مصادیق کار خیر است و اگر همه در این زمینه برادرانه پای کار باشند به طور حتم برکت مال خود را خواهند دید .

نماینده ولی فقیه در فارس دربخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به این که رعایت عفاف و حجاب ، مطالبه ای اجتماعی است، گفت: اکثر مردم در جامعه خواستار توجه ویژه به رعایت عفاف و حجاب و ارزش های اخلاقی هستند.

آیت الله دژکام ادامه داد: در این زمینه اگر می خواهیم به دستاوردهای خوبی رسیده و جلوی فحشا را بگیریم، ترویج ازدواج آسان، تامین هزینه های اولیه برای تشکیل زندگی مشترک، اشتغال‌زایی برای جوانان جویای کار و نذر حجاب می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی در بخشی از خطبه های امروز نماز با اشاره به نقشه ی مهندسی فرهنگی، آن را یکی از راه های معنوی شدن سومین حرم اهل بیت دانست و گفت علیرغم اینکه نقشه تدوین شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته از ۴۶ دستگاه متولی تنها ۲۰دستگاه پای کار آمده آمد که این موضوع جای تامل دارد.

آیت الله دژکام افزود:کم‌کاری مدیران دستگاه های متولی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، قابل قبول نیست و ناظران اجرای نقشه باید هر چه زودتر تکلیف این دستگاه ها را دراین زمینه مشخص و گزارش اقدامات انجام شده را هم به اطلاع شهروندان برسانند.

انتهای پیام

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.