پس از برگزاری نخستین رویدادی که بنیاد خیریه غیردولتی «حرکت انسانی» برگزارکننده آن بود دومین رویداد این بنیاد با عنوان «روایت چالش‌های رسیدن» با سخنرانی پنج چهره برجسته در عرصه تولید و کسب‌وکار و همچنین سینما و تلویزیون در مشهد برگزار شد.

دومین رویداد «حرکت انسانی» درمشهد برگزار شد

در این رویداد که قرار است تمامی عواید آن صرف کمک به تحصیل دانش‌آموزان مستعد مستمند هزینه شود حاضران در همایش در تالار شهدای سلامت، پای روایت زندگی، تجربیات و حرف دل جعفر شالچی، کارآفرین حوزه ساخت‌وساز در دانمارک و بنیان‌گذار بنیاد حرکت‌انسانی که زمانی که پسری ۹ ساله بود در شرایطی سخت ایران را ترک کرده و با وجود تجربه تنهایی و غربت، در سال‌هایی که در این کشور زندگی می‌کند، نشستند. شالچی سال ۲۰۱۶ به همراه همسرش بنیاد Human act را در دانمارک با نیت آگاهی‌بخشی در ارتباط با توزیع ناعادلانه ثروت در دنیا و ریشه‌کنی فقر تأسیس می‌کند تا بتواند به‌واسطه‌ این سازمان مردم‌نهاد، به ریشه‌کنی فقر کمک کند و در راستای همین هدف در سال۱۳۹۶ بنیاد حرکت انسانی را در ایران و شهر مشهد تأسیس می‌کند.
وحید رجبلو، جوان کارآفرین و موفق ایرانی دومین سخنران این رویداد بود. 
لابه‌لای صحبت‌های این جوان این موارد بیان شد. به‌ظاهر شروع زندگی او با کم‌توانی و بیماری است چراکه با یک مشکل خاص پا به این دنیا گذاشته و هرچه سن وحید بیشتر می‌شود، بیماری هم با او رشد کرده و تمام بدنش را می‌گیرد تا جایی که به معلولیت بالای ۹۰درصد می‌رسد... اما یک اتفاق موجب می‌شود که مسیر زندگی‌اش تغییر کند. 
وحید رجبلو در سال۱۳۹۶ پلتفرم آنلاین «توانیتو» را به‌عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمات‌رسانان تأسیس می‌کند و با این کار ۱۷شغل مستقیم و حدود یک هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
او در سال ۱۳۹۹ توسط کمیته غیرانتفاعی بین‌المللی جوانان جهان (Junior Chamber International)  به‌عنوان یکی از ۱۰ چهره تأثیرگذار در دنیا شناخته شده‌ است. 
مهندس جلیل افشارنژاد تولیدکننده در حوزه ساخت قطعات خودرو، تولید شیرخشک و قهوه، رضا میرکریمی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ سینما و منصور ضابطیان نویسنده، مجری تلویزیون، مستندساز و جهانگرد از دیگر سخنرانان دومین رویداد حرکت انسانی بودند که از زندگی و تجربیات خود در طول سالیان عمرشان برای حاضرین گفتند.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.