داوری جشنواره رسانه امام رضا (ع) به پایان رسید و برگزیدگان ۲۳ تیرماه در آیین اختتامیه در مشهد مقدس معرفی و تجلیل می‌شوند.

اختتامیه دومین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ۲۳ام تیر برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره آغاز شد.

این خبر را اکبر نصراللهی دبیر علمی جشنواره اعلام و اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در اردیبهشت‌ماه امسال، کار هیأت انتخاب و سپس هیأت داوران آغاز شد و آثار در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.

نصراللهی افزود: اعضای هیأت داوران جشنواره که همگی از چهره‌های شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، بر اساس معیارهای ویژه مدنظر در جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)، از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید.

وی تأکید کرد: در هفته جاری کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیأت داوران، رتبه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه که با توجه به شان و جایگاه این جشنواره مهم بین‌المللی و همچنین داوری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای هیأت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشته‌ها فاقد رتبه‌ برتر است.

دبیر علمی جشنواره ادامه داد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد و طی آن آثار برگزیده معرفی و تقدیر خواهد شد.

رشد کمی و کیفی جشنواره

نصراللهی به ارتقاء کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد:  در دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، ۱۰۰۱ فعال رسانه‌ای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکت‌کننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم. همچنین امسال سه هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

دو وجه تمایز ویژه جشنواره دوم

وی به دو اتفاق مهم در دومین دوره این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و دریافت ۵۴ اثر در این بخش اتفاق مهمی بود که بسترساز پیوند عمیق‌تر حوزه تحقیق و پژوهش با حوزه معارف دینی خواهد شد.

مسئول هیأت داوران جشنوراه امام رضا (ع) افزود: همچنین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در دومین دوره، گستره خود را از سطح ملی به بین‌المللی ارتقاء داد که با استقبال خوبی همراه شد و ۳۷۳ اثر از کشورهایی همچون انگلستان، عراق، سوریه و پاکستان دریافت کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است و بدون تردید این رویکرد، نقش بسیار موثری در تقویت جبهه رسانه‌ای مسلمانان در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای گسترده دشمنان خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.