۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 806980

دستگاه لیزر پلاتینیوم از انواع دستگاه های لیزر می باشد که در اکثر کلینیک های تخصصی پوست و مو از آن استفاده می شود.

همه آنچه که باید در مورد دستگاه لیزر پلاتینیوم بدانید

این دستگاه جز دستگاه های شرکت آلما می باشد. از قدیم الایام تا کنون افراد در صدد پیدا کردن راهی برای حذف دائمی موهای زائد بوده اند. زیرا شیو کردن موهای زائد به صورت مرتب می تواند هزینه، انرژی و زمان زیادی را از افراد بگیرد.

در سال های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی تولید شده اند که می توانند با اشعه لیزر موهای زائد را به صورت دائم از بین ببرند. اما برای بسیاری از افراد این سوال پیش میاید که این دستگاه ها تا چه اندازه می توانند تاثیر گذار باشند؟ دستگاه لیزر پلاتینیوم چگونه موهای زائد را از بین می برد؟ در ادامه مقاله به این سوال ها پاسخ می دهیم.

معرفی دستگاه لیزر پلاتینیوم

دستگاه لیزر پلاتینیوم جز دستگاه های لیزر پرطرفدار می باشد. این دستگاه راه حل دائمی برای از بین بردن موهای زائد به افراد ارائه می دهد. از دستگاه لیزر پلاتینیوم می توان برای درمان انواع پوست ها و مو ها استفاده کرد. اما عمده استفاده این دستگاه برای پوست های تیره می باشد. کسانی که پوست های تیره و خیلی تیره دارند از طرفداران پر و پا قرص این دستگاه هستند. زیرا این دستگاه توانسته است بهترین نتیجه را روی پوست های تیره داشته باشد. دستگاه لیزر پلاتینیوم می تواند سه نوع طول موج از خود تولید کند. به همین دلیل است که می توان آن را برای انواع پوست ها و موها به کار برد.

دستگاه لیزر پلاتینیوم دارای سیستم خنک کننده قوی می باشد.  این دستگاه برخلاف دستگاه های دیگر در تماس مستقیم با پوست بیمار قرار می گیرد. یعنی در حین درمان، اپلیکاتور به صورت روان بر روی سطح پوست به حرکت در می آید. پس نیازی نیست که اپلیکاتور برای هر شات روی پوست متوقف شود. همین ویژگی باعث می شود که روند کار هر چه بیشتر سریع شود. همچنین در حرکت روان اپلیکاتور هیچ کدام از فولیکول های مو جا نمی مانند و همگی در معرض اشعه قرار می گیرند.

برخلاف دستگاه های دیگر که لیزر را به صورت خطی انجام می دهند و ممکن است برخی از فولیکول ها از لیزر جا بمانند. این دستگاه برای لیزر نواحی وسیع بدن مانند پاها و کمر بسیار به صرفه است. زیرا سرعت لیزر را بالا می برد و نیازی به جلسه های طولانی و وقت گیر نمی باشد. در اکثر مواقع برای آن که دستگاه به صورت روان بر روی سطح پوست حرکت کند، از یک ژل روان کننده مخصوص استفاده می کنند.

دستگاه لیزر پلاتینیوم چه طول موج هایی را تولید می کند؟

دستگاه لیزر پلاتینیوم را می توان برای درمان موهای زائد در انواع رنگ پوست و انواع مو به کار برد. زیرا این دستگاه می تواند سه نوع طول موج را به صورت همزمان به پوست انتقال کند. این گونه حرارت ناشی از لیزر به فولیکول های مو نفوذ کرده و به تدریج آن ها را ضعیف می کند. این حرارت می تواند مانع رشد تدریجی موهای بدن شود و در نهایت آن ها را به صورت کامل از بین می برد. در ادامه به طول موج هایی می پردازیم که دستگاه لیزر پلاتینیوم قادر به تولید آن ها می باشد.

طول موج الکس ALEX

طول موج الکس دارای قدرت 755 نانومتری است که توسط دستگاه لیزر پلاتینیوم تولید می شود. این طول موج برای پوست های بسیار روش تا پوست های سبزه جوابگو می باشد. اما این طول موج  برای پوست های تیره توصیه نمی شود. زیرا باعث سوختگی پوست های تیره می شود و نمی تواند نتیجه خوبی بر جای بگذارد. همچنین این طول موج برای موهای تیره کارایی بهتری دارد.

طول موج دایود SPEED

این طول موج دارای قدرت 808 تا 810 نانومتری است. این طول موج برای پوست های سبزه و تیره مناسب است. زیرا این طول موج سازگاری مناسبی با ملانین موجود در پوست های تیره دارد. ملانین همان رنگیزه های موجود در پوست هستند.

طول موج اندی یاگ ND:YAG

این طول موج که قدرتمند ترین طول موج دستگاه لیزر پلاتینیوم می باشد دارای قدرت 1064 نانومتری است. این طول موج برای پوست های خیلی تیره فوق العاده عمل می کند.طول موج اندیاگ می تواند بدون سوختگی پوست، فولیکول های عمیق مو را مورد هدف قرار داده و آن ها را نابود کند. این طول موج می تواند به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ کند.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم

دستگاه لیزر پلاتینیوم ویژگی های بسیاری دارد که می تواند به صورت کاملا ایمن و موثر موهای زائد را از بین ببرد و پوستی صاف و درخشان به بیماران هدیه دهد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این دستگاه اشاره می کنیم؛

  • این دستگاه هیچ گونه آسیبی به پوست های تیره وارد نمی کند و می تواند به صورت موثر آن ها را درمان کند.

  • سیستم خنک کنندگی این دستگاه قدرتمند بوده و از سوختگی، سوزن و احساس درد در بیماران جلوگیری می کند.

  • این دستگاه سه طول موج مختلف دارای که باعث می شود کارایی های متفاوتی داشته باشد.

  • اپلیکاتور این دستگاه همانند ماساژور عمل می کند و باعث حس آرامش بیمار می شود.

  • سرعت عمل درمان با این دستگاه بسیار بالا می باشد و از جلسه های طولانی درمان خبری نیست.

  • لیزر موهای زائد با این دستگاه می تواند تا هفت سال مانع رشد مجدد موهای زائد شود.

معایب درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر پلاتینیوم

استفاده از هر دستگاه لیزری می تواند عوارض و معایب خودش را داشته باشد. با توجه به این که دستگاه لیزر پلاتینیوم یک دستگاه ایمن است کار با آن کمترین عوارض را دارد اما بدون عوارض نیست. یکی از معایب این دستگاه آن است که دوره درمان آن کمی طولانی تر و حدود 10 جلسه می باشد. در حالی که دوره درمان دستگاه های دیگر تا 8 جلسه است. به همین دلیل ممکن است که هزینه لیزر کمی بیشتر شود. سوختگی و التهاب بعد از لیزر از عوارض لیزر می باشند که در اکثر مواقع موقتی هستند. استفاده از پک یخ می تواند به کاهش التهابات در ناحیه لیزر شده کمک کند.

منبع مقاله : titaniumplus.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.