انحلال دوباره پارلمان رژیم اشغالگر قدس (کنست) برگزاری پنجمین انتخابات سراسری را طی چهار سال اخیر در اراضی اشغالی کلید زده است. نمایندگان رژیم صهیونیستی اول ماه نوامبر (۱۰ آبان) را به‌عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی تعیین کرده‌اند. تحلیلگران می‌گویند هر سناریویی که در این انتخابات غیرمشروع به دست بیاید به ضرر صهیونیست‌ها و مولد بحران‌های جدیدی در تل آویو خواهد بود.

۹۲عضو کنست از مجموع ۱۲۰عضو به انحلال این نهاد صهیونیستی و رفتن به سمت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام رأی مثبت دادند. پس از توافقات میان ائتلاف حاکم در تل‌آویو و مخالفان درخصوص انحلال کنست، یائیر لاپید به جای نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشبرد امور معرفی شد. در این میان، نفتالی بنت، نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در انتخابات آینده این رژیم نامزد نخواهد شد. حدود ۱۰روز پیش بود که نفتالی بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک گفتند همه راه‌ها برای ثبات بخشیدن به ائتلافشان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود، امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد، بهترین راه است.
 آشفته بازار تل آویو
این پنجمین انتخابات در فلسطین اشغالی در سه سال و نیم گذشته خواهد بود. منابع نزدیک به نفتالی بنت به جروزالم‌پست گفته‌اند، هدف لاپید و بنت برگزاری انتخابات بر اساس شرایط خودشان است تا مجبور نشوند به شرایط تحمیل‌شده از سوی بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان کابینه تن دهند. بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: کابینه نفتالی بنت به‌شدت در مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی شکست خورده است. نتانیاهو اعلام کرده قصد دارد یک کابینه ائتلافی گسترده تشکیل دهد.
درمقابل، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت این رژیم در مقر اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد. هرتزوگ در ابتدای نشست خود با لاپید اذعان کرد: «ما در آستانه انتخابات جدیدی هستیم. پنجمین انتخابات طی مدتی بسیار کوتاه و این امر برای اسرائیل بسیار ناسالم و مضر است».
اما ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم اشغالگر قدس، معتقد است برگزاری انتخابات دوباره، تاثیری در ایجاد ثبات در داخل اراضی اشغالی نخواهد داشت و بار دیگر، کابینه‌ای موقت و محکوم به شکست و سقوط در این رژیم بر سر کار خواهد آمد. اولمرت در این خصوص می‌گوید: انتخابات آتی تنها از وضعیت تعادل، محافظتی حداقلی خواهد کرد و هیچ دولتی تشکیل نخواهد شد حتی اگر تشکیل شود نیز در مدت کوتاهی سقوط خواهد کرد. پیش‌بینی من این است که نتانیاهو نیز نخست‌وزیر نخواهد شد. در انتخابات بعدی شاهد تغییراتی در موازنه‌های سیاسی موجود خواهیم بود.
دلالی نتانیاهو
برخی منابع می‌گویند براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی، امکان بازگشت بنیامین نتانیاهو به جایگاه نخست وزیری رژیم صهیونیستی وجود دارد، چراکه احتمال دارد اردوگاه راستگرایان به رهبری وی ۶۳ کرسی کنست را در اختیار بگیرد. کانال۷ عبری زبان اسرائیل می‌گوید نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در صورت پیوستن فراکسیون آیلیت شاکید، وزیر داخلی اسرائیل به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم وی می‌تواند، ائتلافی متشکل از ۶۳نماینده کنست را تشکیل دهد. بر اساس این گزارش، حزب یمینا در صورت ورود به رقابت‌های انتخاباتی به رهبری آیلیت شاکید به پنج کرسی کنست دست یافته علاوه بر آن‌که وی تاکید داشته مخالفتی با مشارکت در ائتلاف دولتی به رهبری نتانیاهو نیز ندارد.
همچنین نتایج این نظرسنجی بیانگر آن است که احزاب لیکود ۳۴، یش عتید ۲۰، آبی ــ سفید ۹، صهیونیسم مذهبی ۹، شاس ۸، یهودت هتوراه ۷، فهرست مشترک ۶، کار ۵، اسرائیل بیتنا ۵، یمینا ۵، تیکفا حداشا ۴، میرتس ۴ و فهرست متحد ۴ کرسی کنست آینده را آن خود می‌کنند. اما نکته اصلی این است که حزب اسرائیل بیتنا به رهبری آویگدور لیبرمن با وجود تعلق به جریان محافظه کار در اراضی اشغالی، تاکید دارد که در کابینه نتانیاهو مشارکت نخواهد کرد. همین مسأله دوباره تعداد کرسی‌های جریان دست راستی در اراضی اشغالی را به زیر ۶۰ کرسی (حد نصاب لازم جهت تشکیل کابینه) باز خواهد گرداند.
هک ۳۰۰ هزار نفری در اراضی اشغالی
در میانه اخبار مربوط به انحلال کنست و ایجاد بحران سیاسی دوباره در اراضی اشغالی، خبر مربوط به وقوع یک عملیات هکری گسترده و موفق علیه سامانه‌های وزارت گردشگری رژیم اشغالگر قدس شوک دیگری را به تل آویو وارد ساخته است.
شبکه صهیونیستی کان، از حمله سایبری به شرکت‌های گردشگری صهیونیستی خبر داد. در این حمله سایبری به وب‌سایت چند شرکت گردشگری صهیونیستی نفوذ و اطلاعات آنها هک شده است. این شبکه صهیونیستی در ادامه گزارش خود مدعی شد این اقدام را گروهی از هکرهای ایرانی انجام داده‌اند. این گزارش در حالی منتشر شده که کانال۱۲ رژیم اشغالگر قدس با اشاره به این‌که این حمله در چند روز گذشته انجام شده، خبر داده بود اطلاعات بیش از ۳۰۰ هزار صهیونیست در این حمله هک شده است.
گروه هکری موسوم به «SharpBoys» اخیرا مسؤولیت این حمله را به‌عهده گرفته و اعلام کرده بود دیتابیس‌های شرکت‌های مذکور در دسترس این گروه قرار گرفته است. این حملات در حالی انجام شده که گابی پورتنوی، رئیس سازمان سایبری رژیم اشغالگر قدس اخیرا اعلام کرد این رژیم به منظور تقویت خود در برابر حملات سایبری علیه اقتصاد و جبهه داخلی به دنبال ایجاد گنبد سایبری است.
گروه عصای موسی نیز پیشتر با حمله سایبری به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های صهیونیستی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و... به دست آمده را هک و منتشر کرده بود. عصای موسی پیش از این همچنین دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت رافائل فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم اشغالگر قدس را نیز هک کرده بود.

محمد علیزاده 

منبع: جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.