ساخت ۳بزرگراه و یک تونل جدید در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ پروژه‌هایی که ۲تأثیر مهم را در پی دارند؛ اول، کاهش ترافیک در مناطق شرقی، جنوبی و جنوب‌غربی پایتخت و دوم، کاهش کیلومترها مسیر رانندگانی که در این محدوده تردد می‌کنند.

جنوب تهران در انتظار ترافیک روان

به گزارش قدس آنلاین، احداث بزرگراه‌ها و مسیرهای دسترسی در شهر تهران با دقت بیشتر و مطالعات انجام می‌شود؛ چراکه معابر جدید از یک‌سو نباید به افزایش خودرومحوری منجر شود و از سوی دیگر باید کاهش ترافیک و کوتاه شدن مسیر را در پی داشته باشد.

در همین راستا شهردار تهران از احداث ۳بزرگراه و یک‌تونل در سال۱۴۰۱ خبر داد. در این بین با احداث ادامه بزرگراه یادگارامام(ره)، این بزرگراه از بن‌بست خارج می‌شود؛ چراکه پهنه غربی شهر تهران فاقد بزرگراه پیوسته شمالی - جنوبی است و به همین دلیل، احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت میدان فتح به مرحله اجرایی رسیده تا مسیر این بزرگراه از بن‌بست خارج شود. درواقع، بزرگراه یادگار امام(ره) در ادامه به بزرگراه شهید بروجردی رسیده و این بزرگراه نیز به جاده ساوه متصل می‌شود.

همچنین درباره ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در شاخه جنوب‌شرقی، به‌گفته شهردار منطقه ۱۰نتیجه این شد که عرض معبر حدود ۳۰متر باشد و مشاور نیز کار ترافیکی و مطالعات شهرسازی آن ‌را انجام داده و این محور به طول حدودا ۲کیلومتر در انتهای خیابان رنجبر نرسیده به خیابان قزوین تکمیل می‌شود. همینطور بزرگراه و تونل شهیدشوشتری محور شمالی- جنوبی در منتهی‌الیه شرق تهران و به‌عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج احداث خواهد شد.

به این ترتیب که این بزرگراه، بزرگراه‌های آزادگان و امام‌رضا(ع) در جنوب‌شرق پایتخت را به بزرگراه شهیدیاسینی در شمال‌شرق متصل می‌کند. به‌غیر از این ۳پروژه بزرگراهی، هفته گذشته مجوز احداث تونل شهید متوسلیان از شورای ترافیک تهران صادر شد تا بعد از اتمام این پروژه، بزرگراه صیادشیرازی از بن‌بست خارج شود. بزرگراه صیادشیرازی از بزرگراه ارتش شروع می‌شود و در میدان سپاه به بن‌بست می‌رسد؛ موضوعی که معمولا سبب ایجاد ترافیک سنگین در این محدوده می‌شود، ولی با احداث تونل شهید متوسلیان به‌نظر می‌رسد مشکلات این محدوده هم برطرف شود.

خبرنگار: محمود مولایی

منبع: همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.