وزیر کشور گفت: اتباعی که اطلاعات خود را در سامانه شناسایی اتباع بیگانه ثبت کرده‌اند از خدمات بانکی و بیمه برخوردار می‌شوند ولی اتباعی که این کار را نکرده‌اند حضورشان در کشور غیرقانونی‌ است.

 از دید دولت ایران، حضور اتباعی که در طرح سرشماری ثبت نام نکرده‌اند، غیر قانونی است

به گزارش قدس انلاین، احمد وحیدی وزیرکشور امروزطی نشستی درباره ساماندهی اتباع خارجی گفت: طرح شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی از مدت ها قبل شروع شده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز تا الان در سامانه شناسایی اتباع بیگانه فاقد مدرک هویتی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه بعضی از اتباع خارجی هنوز برای ثبت نام به مراکز اعلام شده مراجعه نکرده‌اند، تصریح کرد: کسانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند حضورشان از این به بعد غیر قانونی است و با آن ها برخورد خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: ضمن تعامل خوبی که با همسایگان داریم برای ساماندهی و خدمات رسانی بهتر آنها نیاز است حتما مشخصات خود را ثبت کنند.

وحیدی اضافه کرد : اتباعی که مراجعه و اطلاعتشان را ثبت کردند از خدمات بانکی و بیمه برخوردار خواهند شد و فعالیت هایشان در چهارچوب قانون انجام می شود ولی کسانی که مراجعه نکردند حضورشان غیرقانونی‌ست و باید به کشورهایشان برگردند.

وی درباره کمبود فضای آموزشی برای اتباع گفت: در این راستا باید تدبیر کرد که چطور به رفع این مشکل کمک کنیم. دوستان ما در وزارت کار می‌توانند سقفی به عنوان ویزای اشتغال و یا ویزای کار برای این موارد مشخص کنند و بعد مرحله به مرحله ساماندهی این افراد دنبال خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هزینه سفر اتباع افغانستانی به ایران با دلار محاسبه می‌شود، گفت: افغانستانی‌هایی که به ایران می‌آیند باید هزینه ویزا را طبق قانون عادی کشور بپردازند.

وی گفت: برای دوستانی که از افغانستان به ایران می‌آیند طبق چارچوب وزارت خارجه و با توجه به اینکه نوع مراجعه آنها چیست ویزای مختلفی پیش بینی شده است و اصل هزینه از آنها گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره اینکه بعضا دیده شده هزینه‌های بین شهری نیز از این اتباع به دلار اخذ می‌شود، تصریح کرد: این امر قابل رسیدگی است و رسیدگی به این را دنبال خواهیم کرد. 

وحیدی در بخش دیگر سخنان خود درباره اتباع جا مانده از ثبت نام در طرح مذکور که اطلاعی از این طرح نداشتند، خاطر نشان کرد: اگر برایمان مشخص شود که این اتباع مطلع نبودند و از این رو در طرح ثبت نام نکرده‌اند، تسهیلات ویژه‌ای را برایشان در نظر خواهیم گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برخورد تند در دفاتر کفالت با اتباع، تاکید کرد: اگر مورد و گزارشی در این راستا به ما برسد، با آن برخورد خواهیم کرد. برخورد در دفاتر کفالت با اتباع باید با کمال کرامت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.