رسانه‌ها صهیونیستی اعلام کردند که مغرب در حال آماده شدن برای بازکردن سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی است.

مغرب آماده افتتاح سفارت در تل‌آویو می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌ها ضمن اذعان به این که مغرب در حال آماده شدن برای بازکردن سفارت خود در تل آویو است، با استناد به سخنان «یائیر لاپید» از سفر «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب به سرزمین‌های اشغالی خبر می دهند.

لاپید زمانی که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بود، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۵ ژوئن گفته بود که  بوریطه تابستان امسال به تل‌آویو سفر و سفارتخانه‌های خود را در سرزمین‌های اشغالی و مغرب افتتاح خواهد کرد. لاپید روز پنج‌شنبه هفته گذشته، بعد از انحلال کنست به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور منصوب شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، وزارت خارجه مغرب این خبر را تکذیب نکرده در حالی که برخی نهادهای دیپلماتیک آمریکایی از طریق سخنگوی رسمی خود در رباط اذعان کردند که تقویت روابط بین تل‌آویو و مغرب موجب خلق فرصت‌های جدید در منطقه می‌شود و متحدان ایالات متحده به زودی سفارت‌خانه‌های خود را در سرزمین‌های اشغالی بازگشایی خواهند کرد.

سفارت آمریکا در همین راستا مدعی شده بود که وجود رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در رزمایش نظامی بین‌المللی «شیر آفریقایی ۲۰۲۲» به عنوان بزرگترین مانور در قاره آفریقا، گام دیگری در تقویت روابط دو کشور بوده است.

این رزمایش هفته گذشته به رهبری فرماندهی نیروهای ایالات متحده در آفریقا و نیروهای مسلح سلطنتی مغرب برگزار شد. «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نظامیان صهیونیست حاضر در این رزمایش را اعلام کرد.

پیش از این نیز روزنامه اقتصادی «گلوبس» نیز به نقل از منابع رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرده بود که مغرب و کشورهای خلیج‌فارس، درخواست خرید سامانه‌های جنگی و دفاعی از تل‌آویو را مطرح کرده‌اند.

نخست‌وزیر جدید و موقت رژیم صهیونیستی شب گذشته (شنبه) در اولین سخنرانی خود اذعان کرده بود که توافقنامه‌های ابراهیم، نعمت بزرگی برای این رژیم هستند و روند عادی‌سازی‌ها ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.