دیمیتری روگوزین رئیس سازمان هوا و فضای روسیه امروز شنبه گفت: تسلیحات راهبردی آمریکا از لحاظ فناوری عقب مانده هستند و توانایی رقابت با جدیدترین موشک‌ قاره‌پیمای روسیه ، «سرمت» را ندارند.

موشک‌های آمریکایی عقب مانده‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری روگوزین رئیس سازمان هوا و فضای روسیه امروز شنبه در سخنانی در ارتباط با توانمندی موشک بالستیک سرمت ابراز نظر کرد.

وی تاکید کرد: تسلیحات راهبردی آمریکا از لحاظ فناوری عقب مانده هستند و توانایی رقابت با جدیدترین موشک قاره‌پیمای روسیه، «سرمت» را ندارند.

وی افزود: ما می‌دانیم در بین کشورهای ناتو کدام یک از آنها دارای سلاح اتمی هستند. آمریکا بزرگترین دارنده تسلیحات اتمی در جهان است. اما اگر در بخش قدرت فناوری موشکی بخواهیم ارزیابی داشته باشیم، آمریکایی‌ها توانمندی کمتری از ما دارند.

رئیس سازمان هوا و فضای روسیه تاکید کرد: موشک‌های آمریکایی از لحاظ فناوری و کارایی قابل مقایسه با جدیدترین موشک قاره پیمای روسیه، سرمت نیستند. ما این موشک را اخیراً رونمایی کرده و از طریق برگزاری رزمایش از توانمندی آن اطمینان حاصل کرده ایم.

دیمیتری روگوزین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته شمار نیروهای نظامی کلاسیک، روسیه در برابر ناتو قابل مقایسه نیست، چون آنها از لحاظ میزان نیروی نظامی بسیار بیشتر از ما هستند، به همین دلیل روسیه باید از قدرت اتمی راهبردی و تعیین کننده برخوردار باشد. به ویژه در شرایطی که حاکمیت ملی و ادامه حیات کشور با تهدیدی واقعی روبرو شود، ما حق استفاده از این نوع تسلیحات و یا تهدید به استفاده از آن را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.