سریال تاخیرهای مکرر پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی و عدم ایفای تعهدات آنها در زمان تأخیر پرواز، همچنان دارد.

سریال تأخیر پروازهای یک شرکت هواپیمایی و عدم ارائه خدمات به مسافران

 به گزارش قدس آنلاین، مسافران پرواز هواپیمایی معراج به شماره ۲۸۰۳ که قرار بود ساعت ۱۵: ۱۵ امروز مشهد را به مقصد تهران ترک کند دچار تأخیر شده و برای بار دوم به ساعت ۲۰ موکول شد.

بر پایه این خبر پیش از این اعلام شده بود این پرواز با تأخیر سه ساعت و نیمه، ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه شهید هاشمی نژاد انجام شود.

متاسفانه یکی از دلایل خشم و نارضایتی مسافران عدم اطلاع‌رسانی مسئولان این پرواز برای تاخیر چندباره بود.

در صورتی که این شرکت با توجه به گسترش انواع شبکه‌های ارتباطی از جمله پیامک می‌توانست مسافرانی را که به لحاظ تأخیر این پرواز دچار خسارت‌های مادی و معنوی شده بودند، نسبت به تغییرات پروازی مطلع کند.

شایان ذکر است بنا بر اعلام سازمان هواپیمای، تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف هستند تاخیرات، تغییرات یا ابطال پروازهای خود به هر دلیل را به سرعت و پیش از حضور مسافران در فرودگاه به طرق مختلف از جمله ارسال پیامک، پست الکترونیک، تماس مستقیم و ... به اطلاع مسافران خود برسانند تا از ایجاد تبعات منفی به دلیل حضور و معطلی مسافرین در فرودگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

همچنین دستورالعمل حقوق مسافران در پروازهای داخلی به شرح ذیل است که شرکت معراج هیچ‌کدام از این مفاد را اجرایی نکرده و پرداخت جریمه ۳۰ درصدی را منوط به درج شکایت از این شرکت دانست.

*در صورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت، از مسافران پذیرائی نوع اوّل به عمل خواهد آمد. (پذیرائی نوع اوّل: شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب می‌باشد.) ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر می‌باشد.

ب) تأخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت:                                                                          

-  انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی

-  فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی

-  تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن

-  انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و در صورت وجود پرواز در همان مسیر ویا انتقال به مقصد نهائی ازطریق مسیرهای جایگزین به جزء مسیر درج شده در بلیت یا استرداد کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز.

ج) تأخیر بیش از ۴ ساعت:

-  در این صورت شرکت حمل‌کننده موظف است، علاوه بر رعایت مفاد بند (ب)، نسبت به جبران خسارت  به میزان مندرج در ستون  الف  جدول ضمیمه اقدام نماید.

بر پایه این خبر علاوه بر پرواز معراج، پروازهای ایران ایرتور، پارس و کاسپین نیز به مقصد آبادان، کاشان و اصفهان نیز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد با تأخیر بیش از دو ساعت انجام خواهد گرفت.

گفتنی است علیرغم تاخیرهای مکرر ایرلاین های مختلف در فرودگاه هاشمی نژاد روابط عمومی این فرودگاه هیچ توضیح و خدماتی را به مسافران این فرودگاه که بخش اعظمی از آنها زائران امام رضا (ع) هستند روا ندانسته است در صورتی که ارائه خدمات حداقلی به مسافران در این فرودگاه بین‌المللی در دسترس و امکان‌پذیر است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.