معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می‌توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم.

اشتغال پایدار علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه روستاها و شهرهای میانی، اظهار کرد: ما توجه به شهرهای کوچک، شهرهای میانی و روستاها را در دستور کار قرار داریم، چرا که اگر به شهرها و روستاهای کوچک توجه نکنیم شاهد مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرهای بزرگتر و خالی شدن از سکنه این روستاها خواهیم بود. به‌ همین دلیل تلاش می‌کنیم اقداماتی که در شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد را در شهرها و روستاهای کوچک نیز به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: شعار امسال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، براین اساس با توجه به آن‌که یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می‌توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم، حوزه فناوری و IT می‌تواند میزان نرخ  زیادی از اشتغال را ایجاد کند و نقش بسزایی در روستاها و شهرهای کوچک ایفا کند.

 معاون عمرانی وزیر کشور، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه شهر هوشمند در تهران، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از فرصت‌های نمایشگاه استفاده کنیم و شهروندان شهرهای کوچک و روستاها را با موضوعات نوآورانه،خلاقانه و ابتکارانه شهرهای بزرگ آشنا کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دیگر جزئیات این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۲۰۰شرکت دانش بنیان حضور دارند، ما علاوه بر آن‌که موضوع شهرهای خلاق را دنبال می‌کنیم، در بحث روستاهای خلاق دنبال راهبردهایی هستیم که بتوانیم حوزه فن آفرینی و مهارت روستاییان را غنی کرده و افزایش دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.