بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز مقیم خراسان رضوی در طرح شناسایی اتباع وزارت کشور ثبت نام کردند.

 ثبت نام حدود ۲۰۰هزار مهاجر غیرمجاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی قاسمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: علت غیرقطعی اعلام شدن شمار افراد ثبت نام شده این است که هنوز باید این اطلاعات راستی آزمایی شود.

وی افزود: بیشتر این افراد، اتباع غیرمجازی هستند که یا سال‌های قبل ویا  پس از روی کار آمدن طالبان و با سیل ورود مهاجران به مشهد آمده اند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح جدید شناسایی اتباع خارجی از ۲۲ فروردین ماه امسال آغاز شد و با ۲ مرحله تمدید در تاریخ نهم تیرماه جاری پایان یافت.

قاسمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد حدود۷۰ تا ۸۰ درصد اتباع غیرقانونی مقیم مشهد تاکنون در این طرح شرکت کرده اند و مهم‌ترین علت ثبت نام  نشدن اتباع  بدون  مجوز شناسایی شدن و بیم از میسر نشدن تردد مجدد مرزی است.

قاسمی گفت: برخی از اتباع مقیم مشهد افراد معتبر، صاحب منصب و شناخته شده افغانستانی هستند که با گذرنامه و ویزا وارد استان شده اند، اما مدت اعتبار ویزای آن‌ها تمام شده است و این افراد به دنبال تمدید قانونی مدت اقامت خود هستند، اما این دسته از افراد نیز در طرح شناسایی اتباع ثبت نام نکرده اند.

وی افزود: معمولا این افراد پس از مراجعه به دفاتر کفالت اتباع خارجی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال موفق به تمدید سه ماهه ویزای خود می‌شوند از این رو از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز خارجی در استان مقیم مشهد هستند افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۵ هزار نفر از اتباع غیرمجاز مقیم مشهد به دلایل مختلف در طرح شناسایی اتباع غیرمجاز وزارت کشور شرکت نکرده اند.

انتهای پیام/  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.