۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 807564

با عزیمت یک هزار و ۳۱۵ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه، پرونده زائران مدینه قبل در حج امسال بسته شد.

بسته شدن پرونده زائران مدینه قبل

به گزارش قدس آنلاین، محمد آزاد، رئیس ستاد مدینه منوره، گفت: یک هزار و ۳۱۵ زائر مدینه النبی در قالب ۹ کاروان دوشنبه شب پس از محرم شدن در مسجد شجره و بستن میثاق بندگی راهی مکه مکرمه شدند. بر همین اساس، با ورود آخرین کاروان‌های زائران و عوامل اجرایی و فرهنگی در بامداد امروز به مکه، پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع امسال بسته شد.

وی افزود: این زائران پس از ۵ شب اقامت در مدینه، روز گذشته با حضور در حرم نبوی و قبرستان بقیع زیارت وداع خوانده و از رحمةللعالمین درخواست کردند که این آخرین حضورشان در مدینه نباشد.

رئیس ستاد مدینه گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۵ زائر مدینه قبل با ۸۹ پرواز در قالب ۱۶۰ کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به شهر پیامبر منتقل شدند و طی اسکان در مدینه با نام نویسی در سامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت و اخذ نوبت، براساس شرایط و ضوابط تعیین شده یکبار توانستند از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز زائران مدینه قبل ۸ تیرماه وارد فرودگاه این شهر شده بود، افزود: عوامل و دست‌اندرکاران ستادی از ۱۴ ذی‌الحجه میزبان زائران مدینه بعد خواهند بود.

آزاد با بیان اینکه اولین پرواز زائران از مدینه روز ۱۹ ذی‌الحجه به سمت ایران انجام خواهد شد، گفت: پروازهای زائران از عربستان به مقصد کشورمان ۷ مردادماه پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.