محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درتشریح جدیدترین وضعیت بازار طلا و سکه در ایران به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در مواقعی که قیمت‌ها در حال افزایش است، هیجان کاذب به‌منظور خرید سکه و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌گردد. به‌موجب افزایش تقاضا نیز حباب به‌ویژه در بازار سکه ایجاد می‌شود.

کاهش قیمت انس جهانی حباب سکه را شکست

وی افزود: از روز یک‌شنبه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ رشد قیمت سکه متوقف شد و با توجه به انفعالات سیاسی و کاهش نرخ ارز، با کاهش قیمت مواجه شد. کاهش نرخ دلار و نرخ انس جهانی موجب شد تا از حباب سکه کاسته شود و قیمت طلا و سکه در مقایسه با روزهای گذشته نیز با کاهش مواجه گردد. اونس جهانی در معاملات دو روز گذشته ۱۱ دلار کاهش یافت اما در ادامه روزبه ۱۸۲۵ دلار رسید. 
او متذکر شد که قیمت انس جهانی در محدوده فعلی خود باقی می‌ماند و بازار را به وضعیت تثبیت می‌رساند. 
نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همان‌طور که افزایش قیمت موجب گسترش تقاضا می‌گردد، کاهش قیمت نیز از شدت تقاضا می‌کاهد. براین اساس با کاهش قیمت طلا و سکه، کاهش تقاضا نیز شکل گرفت و حدود ۴۰۰ هزارتومان از حباب سکه کاسته شد. 
کشتی آرای همچنین خاطرنشان کرد: مورخ روز دوشنبه، ۱۳ تیرماه حباب سکه به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با دو الی سه روز گذشته با کاهش همراه بود. بدیهی است که این نوسانات موجب توقف بازار نمی‌گردد اما مطابق روند عادی نیست و میزان عرضه و تقاضا را با تغییر مواجه می‌کند. 
او در پایان این گفت‌وگو اضافه کرد: سکه همچنان دارای حباب می‌باشد اما این حباب به‌زودی تغییر نخواهد کرد. به نظر می‌رسد قیمت‌ها تا هفته آینده در محدوده فعلی خود دچار نوسان باشند. 

منبع: رسالت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.