رئیس جمهور کره جنوبی در اولین نشست خود با فرماندهان نظامی عالی رتبه این کشور از آنها خواست که به هر نوع اقدام تنشزای کره شمالی پاسخی قاطعانه بدهند.

به تحریکات کره شمالی با جدیت پاسخ دهید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه به ارتش کشورش دستور داد که هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی را بی درنگ و با جدیت تلافی کنند.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به اولین نشست یون با فرماندهان ارشد نظامی این کشور و درخواست ایجاد توانایی بالا در قبال بازدارندگی در برابر برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی، اعلام کرد: رئیس‌جمهور یون گفت که توانایی‌های دفاعی قوی باید برای حفاظت از امنیت و منافع ملی کشور آماده باشد، زیرا عدم قطعیت مسائل امنیتی پیرامون کره جنوبی و شمال شرق آسیا بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است.

در همین رابطه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد: سئول برای راه اندازی یک «فرماندهی راهبردی» به عنوان یک ارگان فراگیر برای اجرای سیستم دفاعی «سه محوری» خود با هدف مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی در حال تحول کره شمالی تلاش خواهد کرد.

این مسئله در حالی مطرح شده است که نگرانی ها مبنی بر به اصطلاح آماده شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته ای، افزایش یافته است.

جلسه رئیس جمهور کره جنوبی با فرماندهان ارشد ارتش این کشور یک روز پس از آن برگزار می شود که ۶ فروند جنگنده پیشرفته نسل پنجمی «اف -۳۵» آمریکا برای انجام رزمایشی مشترک، وارد کره جنوبی شدند.

هفته گذشته، یون با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید دیدار و توافق کرد که راه‌های بیشتر برای تقویت «بازدارندگی گسترده» برضد کره شمالی را بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.