۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 807870

ولیعهد کویت رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید کویت را پس از انحلال پارلمان و استعفای دولت آغاز کرد.

آغاز فرایند تشکیل دولت جدید کویت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از الخلیج آنلاین، مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید کویت را پس از انحلال پارلمان و استعفای دولت آغاز کرد.

بر اساس این گزارش،، ولیعهد کویت در دیدارهای جداگانه ای با مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت، احمد عبدالعزیز السعدون، رئیس اسبق پارلمان، ناصر المحمد الاحمد الصباح، نخست وزیر اسبق کویت و صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مستعفی کویت رایزنی کرد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت اوایل تیرماه جاری از انحلال پارلمان این کشور خبر داده بود.

وی ضمن حمایت قوی از قانون اساسی این کشور و اینکه گزندی به آن وارد نخواهد شد، اعلام کرد: در راستای اصلاح یا تعطیلی یا تعلیق یا تعدی به قانون اساسی برنخواهیم آمد. ما باید محتاطانه عمل کنیم و از تحولات درس بگیریم زیرا خطرات ما از همه سو احاطه کرده است.ما در میانه این همه مخاطرات سرگرم مسائل بیهوده شده ایم و عرصه سیاسی صحنه اختلافات و کشمکش است. تشدید شکاف میان قوه مقننه و مجریه، عرصه سیاسی را در معرض خطر قرار می دهد. عدم چشم انداز دولت، سبب می شود که آمال شهروندان کویتی برآورده نشود. عملکرد دولت و اقدامات پارلمان، موجبات ناخرسندی شهروندان را فراهم آورده است و آنها را ناخرسند کرده است.

وی گفته بود: ما تصمیم گرفتیم که به مردم روی آوریم تا روند سیاسی اصلاح شود. بر اساس قانون اساسی تصمیم به انحلال مجلس امت و دعوت به برگزاری انتخابات سراسری گرفتیم. فرمان انحلال و دعوت به برگزاری انتخابات طی ماههای آتی پس از طی فرایند قانونی لازم صادر خواهد شد. مرحله آتی حسن اختیار شهروندان را در انتخاب نمایندگانش طلب می کند. انتخاب نادرست نمایندگان مجلس امت به زیان کشور است و ما را به خانه اول باز می گرداند. ما از شهروندان می خواهیم که فرصت را از دست ندهند. همه حول امیر کشور جمع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.